مدیر کل پدافند غیر عامل استان قزوین،

پدافند کالبدی، مهمترین رویکرد پیشگیرانه در پدافند غیر عامل است

مدیر کل پدافند غیر عامل استان قزوین گفت: پدافند کالبدی، یکی از مهمترین رویکرد‌های پیشگیرانه در پدافند غیر عامل محسوب می‌شود و هدف از آن کاهش آسیب پذیری در زیرساخت‌های حوزه شهری و فنی مهندسی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  افشار مدیر کل پدافند غیر عامل استان قزوین در همایش "پدافند غیر عامل در مدیریت و برنامه ریزی شهری" پدافند کالبدی را یکی از مهمترین رویکرد‌های پیشگیرانه پدافند غیر عامل دانست و گفت: هدف پدافند کالبدی کاهش آسیب پذیری در زیرساخت‌های حوزه شهری و فنی مهندسی است و مقاوم سازی، مصونیت بخشی و تاب آوری در حوزه شهری در حیطه عملکرد این پدافند شکل می‌گیرد.

افشار افزود: طرح جامع پدافند غیر عامل استان قزوین در گستره عملکرد استان، در دست تهیه است.

وی اضافه کرد: در همین زمینه مطالعات مکان یابی اماکن اسکان اضطراری چند منظوره شهر قزوین، شناسایی زیرساخت‌ها و مصون سازی آن‌ها در دست بررسی است.

وی در ادامه بیان کرد: اینکه موضوعات پدافند غیر عامل در حوزه‌های آکادمیک و دانشگاهی استان تاکنون نقش قابل توجهی نداشته، درحال بررسی است و باید به این موضوع مهم در حوزه‌های آکادمیک فنی مهندسی و اقتصادی، زیستی و کلیه رشته‌ها توجه بیشتری اختصاص گردد.

این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد: نقش مهندسین سازمان نظام مهندسی ساختمان در کلیه حوزه‌های دفاعی از مکانیابی تا طراحی معماری و محاسبات سازه حایز اهمیت است و مجموعه نظام مهندسی ساختمان استان باید پیگیر عملیاتی کردن اجرای مبحث بیست و یکم مقررات ملی ساختمان در کلیه رشته‌ها باشد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گفت: تعدادی از شرکت‌های مهندسی حایز شرایط اخذ رتبه پدافند غیر عامل شناسایی شده اند وبرای اخذ رتبه پدافند غیر عامل به سازمان پدافند غیرعامل معرفی شده اند.

انتهای پیام/ک

همایش "پدافند غیر عامل در مدیریت و برنامه ریزی شهری"

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.