کاهش ارزش پوند در آستانه رای‌گیری پارلمان انگلیس درباره برکسیت

در آستانه رای‌گیری پارلمان انگلیس درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا، ارزش پوند به پایین‌ترین سطح طی ۷ هفته گذشته رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی گمانه زنی ها در خصوص عدم حمایت پارلمان انگلیس از طرح ترزا می، نخست وزیر این کشور برای جدایی از اتحادیه اروپا، ارزش پوند استرلینگ به پایین ترین سطح خود طی 7 هفته گذشته رسید.

علاوه بر گمانه زنی ها درباره احتمال عدم حمایت پارلمان انگلیس از این طرح، نگرانی سرمایه گذاران در خصوص پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بر کاهش ارزش پوند دامن زده است. احتمال برگزاری همه پرسی جدید، یا باقی ماندن  در اتحادیه اروپا از دیگر علل نگرانی سرمایه گذاران است که باعث شده تا مشخص شدن سرنوشت برکسیت برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف دست نگه دارند.

ارزش پوند استرلینگ امروز دوشنبه پس از هشدار  ترزا می درباره سرنوشت برکسیت 0.1 درصد کاهش یافت.

نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته به نمایندگان پارلمان این کشور هشدار داد عدم حمایت از برنامه وی برای ترک اتحادیه اروپا موجب بروز فاجعه برای انگلیس خواهد شد. در همین حال، گفته می شود نمایندگان پارلمان انگلیس سعی دارند با از کنترل خارج کردن طرح برکسیت از دست ترزا می، اجرای آن را تعلیق یا به تعویق بیاندازند. جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در این باره گفته است بزودی طرحی را برای دادن رأی عدم اعتماد به دولت ترزا می ارائه خواهد کرد.

در صورتی که پارلمان انگلیس، از طرح ترزا می حمایت نکند و دولت انگلیس بدون توافق از اتحادیه اروپا جدا شود، شرایط اسف باری در انتظار لندن خواهد بود. از آنجایی که برکسیت بدون توافق در بازارهای مالی و اقتصادی انگلیس اختلال ایجاد خواهد کرد نگرانی ها درباره احتمال هجوم مشتریان به فروشگاه ها برای تامین مایحتاج بیشتر خواهد شد. 

رویترز پیشتر از آمادگی برخی کشورهای اروپایی برای کنترل شرایط خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار