انتقاد سیاستمداران آلمانی از اقدام سفیر آمریکا به دلیل ارسال نامه‌های تهدیدآمیز

سیاستمداران آلمانی به ارسال نامه‌های تهدیدآمیز از سوی سفیر واشنگتن برای شرکت‌های این کشور که در پروژه گازی نورد استریم ۲ مشارکت دارند، واکنش نشان دادند.

انتقاد سیاستمداران آلمانی از سفیر آمریکا برای ارسال نامه‌های تهدیدآمیزبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سیاستمداران هر دو حزب محافظه‌کار و چپ گرای آلمان به اتفاق آرا اقدام ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در این کشور را در ارسال نامه‌های تهدیدآمیز به شرکت‌های آلمانی مورد انتقاد قرار دادند و از دولت خواستند تا نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد.

معاون رئیس حزب چپ گرای آلمان در واکنش به نامه‌های تهدیدآمیز سفیر آمریکا از دولت خواست تا با گرنل مقابله کند و یادآور شد که تحریم‌های خارجی علیه شرکت‌های آلمانی متناقض با قوانین بین‌المللی است.

این مقام آلمانی اعلام کرد سفیر آمریکا ظاهرا بر این باور است که او فرماندار امپراطوری واشنگتن در آلمان است. یک سیاستمدار دیگر نیز ضمن انتقاد از نامه‌های تهدیدآمیز سفیر آمریکا در پیامی توئیتری که در صفحه شخصی خود منتشر کرد، نوشت: «آیا آقای گرنل می‌داند که زمان کمیساریای عالی در آلمان به پایان رسیده است؟» او به دوران پس از جنگ در کشورش اشاره کرد که در آن زمان آلمان توسط متحدان اداره می‌شد.

نشریه اشپیگل آلمان نیز اعلام کرد دیپلمات‌های آلمانی به دنبال نشان دادن واکنش مناسب به نامه‌های توهین‌آمیز گرنل هستند. روزنامه بیلد آلمان روز یکشنبه گزارش داد سفیر آمریکا در این کشور به شماری از شرکت‌های آلمانی نامه فرستاده و آن‌ها را برای مشارکت در پروژه ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ مورد تهدید قرار داده است.

بخشی از نامه سفیر آمریکا توسط روزنامه بیلد منتشر شد. سفیر آمریکا در آلمان از کمپانی‌های این کشور خواست تا خطرات ناشی از پروژه خط لوله برای امنیت انرژی اروپا و نیز هزینه‌های اعتباری و خطر تحریم مربوط به این پروژه را مدنظر قرار دهند. بنا به نوشته بیلد چنین نامه‌های برای شماری از شرکت‌های آلمانی ارسال شد.

پروژه نورد استریم ۲ یک پروژه سرمایه گذاری مشترک میان مسکو و ۵ شرکت اروپایی است. واشنگتن از احداث این خط لوله که اوکراین را با عبور از دریای بالتیک دور می‌زند و آن را از درآمد‌های ترانزیتی قابل ملاحظه‌ای محروم می‌کند، نگران است. واشنگتن بار‌ها گاز مایع طبیعی تولید خود را جایگزینی برای گاز عرضه شده به وسیله شرکت‌های روسی دانسته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار