رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم:

با کمک بخش خصوصی خوابگاه‌های دانشجویی را می‌سازیم

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: یکی از سیاست‌های وزارت علوم برای سرعت بخشیدن در احداث خوابگاه‌های دانشجویی کمک گرفتن از بخش خصوصی است.

با کمک بخش خصوصی خوابگاه‌های دانشجویی را می‌سازیمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ذوالفقار یزدانمهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در مراسم کلنگ زنی خوابگاه ۲۵۰ نفری دانشگاه ملی دختران نهاوند اظهار داشت:هزینه‌های احداث این خوابگاه تامین و مصوبه هیات امنا با ظرفیت ۲۵۰ نفر با اجرای بخش خصوصی ظرف مدت ۲۰ ماه مقرر شده، ساخته و به بهره برداری برسد.

وی گفت:این درحالی است که ۱۳ دانشگاه برای احداث خوابگاه متاهلی و مجردی به صورت رسمی درخواستشان را به صندوق رفاه دانشجویان ارسال کرده اند و مراحل اولیه آن‌ها در حال انجام است.

وی افزود: به زودی ساخت حدود ۲۰ خوابگاه دانشجویی با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود که خوابگاه دانشجویی دانشگاه ملی دختران نهاوند یکی از آن‌ها می‌باشدکه در این رابطه ۵۰ درخواست جدید برای ساخت نیز در دست بررسی است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: عملیات ساخت ۲۰ خوابگاه و سرای دانشجویی نزدیک به دو سال دیگر به ظرفیت دانشگاه‌های کشور افزوده می‌شود.

​یزدانمهرگفت:بیش از ۴۵۰ هزار دانشجو در ۱۰۵۰ خوابگاه دانشجویی کشور اسکان دارند و از سال ۹۴ حدود ۵۰ هزار دانشجو پشت در خوابگاه بودند که با کمک رهن ۲۷ میلیارد تومانی که به دانشگاه‌ها پرداخت شد، بالغ بر ۲۰ هزار دانشجو در خوابگاه‌ها اسکان پیدا کردند.

انتهای پیام/ز

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در نهاوند

برچسب ها: وزارت علوم ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.