مکاتبات اداری در میراث فرهنگی فارس، الکترونیکی شد

مدیر کل میراث فرهنگی فارس از راه اندازی سامانه پیشخوان مکاتبات ارباب رجوع در این اداره کل و الکترونیکی شدن ارسال و دریافت نامه‌ها در این اداره خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین اهداف استقرار دولت الکترونیک، کسب رضایت مردم و تسهیل، تسریع و دقت در نحوه پاسخگویی به تقاضای آن‌ها است. به همین منظور، با تلاش‌های صورت گرفته، انجام مکاتبات اداری، ارسال و دریافت نامه‌ها در اداره کل میراث فرهنگی، به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری ارائه می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: صرفه جویی در وقت، سوخت، کاغذ و هزینه‌های عمومی، کنترل دقیق و کارشناسی نامه‌ها و جلب رضایتمندی بیشتر ارباب رجوع، از مزایای این فرآیند است.

وی با اشاره به بهره برداری سیستم مکاتبات الکترونیکی با عنوان پیشخوان مکاتبات ارباب رجوع، گفت: این پیشخوان به مراجعان، این امکان را می‌دهد که بدون حضور در محل اداره، تنها از طریق اتصال به اینترنت و دسترسی به سایت سامانه پیشخوان، اقدام به تهیه متن مکاتبه خود و ارسال به اداره کل کند.

امیری افزود: از نکات قابل اهمیت در این فرایند، اطلاع رسانی مداوم در چرخه ارجاع‌های نامه به ارباب رجوع از طریق شماره تلفن همراه وی و در صورت لزوم دریافت و چاپ پاسخ مکاتبه است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: مراجعان می‌توانند از طریق سایت اداره کل به آدرس www.farschto.ir، بخش سامانه پیشخوان مکاتبات ارباب رجوع درخواست خود را الکترونیکی ثبت و پیگیری کنند.

وی بیان کرد: همچنین برای پاسخگویی به مراجعین حضوری، عملیات ثبت نامه، توسط کاربر، در حوزه میزخدمت مستقر در دبیرخانه میراث فرهنگی فارس، انجام می‌گیرد و ارباب رجوع برای پیگیری‌های بعدی خود، ضمن آموزش لازم، یک جلد بروشور راهنمای استفاده از سامانه که فایل آن نیز در صحفه اول سایت اداره کل در دسترس است، دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/چ

الکترونیکی شدن ارسال و دریافت نامه‌ها در میراث فرهنگی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار