آگاه سازی و انتقال مشکلات مددجویان گره گشای مشکلات زندانیان در اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: فرهنگ سازی، آگاه سازی و انتقال مشکلات مددجویان به گوش مسئولان و مردم گره گشای مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت الاسلام قاصدی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تشریح لزوم هماهنگی و همکاری و تعامل برای جذب مساعدت‌های مردمی به مددجویان افزود: یکی از راهکار‌های اساسی برای جذب مساعدت‌های مردمی به منظور کمک به مددجویان، فرهنگ سازی، آگاه سازی، اطلاع رسانی و انتقال مشکلات این قشراز جامعه به گوش مردم و مسئولان از طریق ابزار‌های نوین اطلاع رسانی و نهاد‌های فرهنگی به ویژه صدا و سیما است.

وی افزود: قرار گرفتن مردم و مسئولان در جریان مشکلات این افراد و خانواده‌های آنان موجب افزایش مساعدت‌های مردمی شده و از طرفی احساس مسولیت بیشتر مدیران و مسئولان را رقم می‌زند چرا که مسلما بی تفاوتی به مشکلات و آسیب‌های این افراد می‌تواند آثار و تبعات منفی بیشتری در کل جامعه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به مسئولان توصیه کرد تا با اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی لازم از خانواده‌های این افراد دیدار داشته باشند تا مستقیما در جریان مسائل و مشکلات این افراد قرار بگیرند در این صورت است که اقدام و اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات آنان بیش از پیش خواهند داشت.

حجت الاسلام قاصدی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات مربوط به مباحث اقتصادی و فقر و بیکاری است افزود: جرایمی همچون سرقت، گرایش به اعتیاد و مشروبات الکلی و بسیاری از جرائم دیگر ریشه در فقر دارند که هرکدام از آن‌ها موجب برهم خوردن نظم اجتماعی و بروز بزهکاری‌های فراوان در جامعه می‌گردد.

وی با اشاره به اقداماتی که در انجمن حمایت زندانیان استان اردبیل صورت گرفته است تصریح کرد: یکی از اولویت‌های کاری انجمن حمایت زندانیان استان تلاش برای ایجاد درآمد مستمر و دائمی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف به منظور کمک به مددجویان است و در این خصوص از مسئولان تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها خواست همکاری و تعامل خوبی با انجمن حمایت از زندانیان استان داشته باشند.
انتهای پیام/ح

بسیاری از جرائم ریشه در فقر دارند

برچسب ها: زندان ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.