آمریکا سه بمب‌افکن بی-۲ اسپیریت در هاوایی مستقر کرد

آمریکا سه بمب‌افکن «بی-۲ اسپیریت» و بیش از ۲۰۰ خدمه پروازی را از پایگاه هوایی میسوری به پایگاه شکاری «هاربر هیکام» در هاوایی منتقل کرد.

آمریکا سه بمب‌افکن بی-۲ اسپیریت را در پایگاه شکاری هاوایی مستقر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروی دریای آمریکا در دهم ژانویه سه بمب‌افکن بی-۲ اسپیریت و بیش از ۲۰۰ خدمه پروازی را از پایگاه نیروی هوایی «وایتمن» در میسوری به پایگاه شکاری «هاربر هیکام» در هاوایی انتقال داد.

بنابر یک بیانیه رسمی، استقرار نیرو‌های نظامی جدید بخشی از چرخش منظم هواپیما‌های بمب‌افکن آمریکا در منطقه اقیانوس آرام است. سرهنگ جاشوا دور، عضو نیروی هوایی آمریکا استقرار این بمب افکن‌ها در پایگاه هاوایی را برای کمک به آمریکا در جهت هدایت تمرینات نظامی با متحدان منطقه‌ای این کشور حیاتی دانست.

این دومین بار است که بمب افکن‌های بی-۲ در پایگاه شکاری هاربر هیکام مستقر می‌شوند. آخرین مورد آن به اوت سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد.  استقرار بمب‌افکن‌های آمریکا در میان تنش‌های مداوم بین واشنگتن و پکن بر سر موضوع تعرفه تجاری و مناقشات دریای چین جنوبی صورت گرفت.  

همزمان با از سرگیری مذاکرات تجاری میان مذاکره‌کنندگان چین و آمریکا در پکن در اوایل سال میلادی جدید، اخیرا یک ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا از حوالی جزایر پاراسل، که از جزایر مورد مناقشه چین است، عبور کرد. ناو آمریکایی در حالی به این ماموریت رفت که هیئت های آمریکایی و چینی دور جدیدی از رایزنی های تجاری را در پکن آغاز کرده بودند.

این نخستین دیدار میان هیئت های دو کشور از زمانی بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در اوایل ماه دسامبر تصمیم گرفتند در جنگ تجاری میان دو کشور آتش بسی نود روزه اعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار