ثبت ۲۰۰ هزار تخلف سرعت در جاده‌های مازندران

رئیس فرماندهی انتظامی مازندران، گفت: ۹ ماه امسال با استفاده از دوربین‌های ثبت سرعت جاده‌ای، ۲۰۰ هزار تخلف سرعت در راه‌های استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه درحال حاضر تردد خودرو‌ها در تمامی محور‌های مازندران به صورت عادی و روان، اما سطح جاده‌ها لغزنده است، گفت: از لحاظ جوی در ارتفاعات "هراز و کندوان" شاهد بارش برف هستیم.

وی افزود: با توجه به ورود سامانه سرد بارشی از روز گذشته به کشور و استان مازندران، تردد خودرو‌ها در دو محور هراز و کندوان با زنجیر چرخ الزامی است همچنین از تردد خودرو‌های فاقد زنجیر چرخ در این دو محور ممانعت خواهد شد.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان به اینکه ریزش سنگ و رانش معمولا در فصول سرد سال پدیده‌ای طبیعی است، ادامه داد: لازم است رانندگان از محور‌های کوهستانی مازندران با احتیاط تردد کنند تا دچار حادثه نشوند.

سرهنگ قدمی با بیان اینکه انسداد شبانه محور کندوان از روز‌های پایانی مهرماه آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد، افزود: این محدودیت از ساعت ۲۱ تا ساعت ۵ بامداد روز‌های شنبه تا سه شنبه به جزء روز‌های تعطیل اعمال می‌شود که در مدت اجرای محدودیت هراز و سوادکوه به عنوان محور‌های جایگزین اعلام شدند.

وی با اشاره به ثبت بیش از ۳۰۰ هزار مورد تخلف سرعت سال گذشته توسط دوربین‌های جاده‌ای در مازندران، افزود: طی ۹ ماهه امسال نیز حدود ۲۰۰ هزار تخلف سرعت توسط دوربین‌های جاده‌ای در راه‌های مازندران به ثبت رسیده است.

وی گفت: برخی از رانندگان قبل از رسیدن به این دوربین‌ها سرعت خود را کم کرده، ولی باید بدانند این دوربین‌ها هوشمند و فاصله بین دو دوربین را نیز محاسبه می‌کنند، بنابراین مهم‌ترین توصیه ما به رانندگان توجه به سرعت مطمئنه است.

رئیس پلیس راه مازندران، گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه‌روز آماده پاسخگویی درباره آخرین وضعیت راه‌های استان است.
انتهای پیام/آ

فاصله سرعت بین دو دوربین محاسبه می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.