اختصاص تسهیلات به متقاضیان ساخت اقامتگاه بوم گردی در فارس

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: تا سقف ۲۰ میلیارد ریال به متقاضیان ساخت اقامتگاه‌ های بوم گردی در فارس تسهیلات اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کمال پاک فطرت مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس با اشاره به حمایت‌های تسهیلاتی از روستاییان برای توسعه همه جانبه روستا‌ها به ویژه در بخش گردشگری بیان کرد: از محل تفاهم‌ نامه سه جانبه بین بنیاد علوی، بانک سینا و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری تا سقف ۲۰ میلیارد ریال به متقاضیان ساخت اقامتگاه‌های بومگردی در فارس تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی با سرمایه‌ای نه چندان زیاد تاسیس می‌شود و نقش مهمی در توسعه اقتصاد محلی ایفا می‌کند، تصریح کرد: بر این اساس تا کنون شاهد افزایش اقامتگاه‌ها و استقبال مردم محلی از ایجاد این اقامتگاه‌ها در نقاط مختلف استان هستیم.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس با بیان اینکه ۷۳ اقامتگاه بومگردی در استان فارس وجود دارد و تعداد متقاضیان ایجاد و تبدیل اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این استان رو به رشد است، ادامه داد: از حدود ۵۰۰ روستای هدف گردشگری کشور، ۴۶ روستا سهم استان فارس است.

پاک فطرت افزود: در حال حاضر تمام ۲۹ شهرستان استان از این ظرفیت بهره‌مند هستند به طوری که تا کنون در دور افتاده‌ترین نقاط استان نیز فعالان گردشگری به ویژه جوانان خوش فکر و فعال در قالب این اقامتگاه‌ها در حال خدمات‌رسانی به گردشگران هستند.

وی بوم‌گردی را اشتغالی پنهان در دل روستا‌ها و فرصتی طلایی برای رونق آن‌ها دانست واضافه کرد: واحد‌های بوم گردی روستایی و عشایری در استان یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان و کشور است که توجه و حمایت برای احیاء و استفاده از آن‌ها می‌تواند فرصت‌های شغلی بیشتری را برای جوانان روستایی ایجاد کند.

مدیرکل امور روستایی استانداری فارس اظهارکرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های متنوع گردشگری در مناطق مختلف استان به ویژه روستا‌ها توجه به توسعه گردشگری مناطق روستایی ضروری است و باید زمینه مناسب برای معرفی مناطق روستایی و عشایری استان به گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.
انتهای پیام/ت

پرداخت تسهیلات به متقاضیان ساخت اقامتگاه بوم گردی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.