اجرای طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی بزرگسالان در مناطق عشایری

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از اجرای طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی بزرگسالان در مناطق عشایری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هرمز نوروزی‌فرد معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : با اجرای طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی بزرگسالان در مناطق عشایری، شاهد توانمندی، تعمیق سواد و بهبود کیفیت زندگی این قشر مولد و تلاشگر خواهیم بود.

وی گفت : توسعه متوازن به عنوان یکی از راهبرد‌های اصلی است به این معنی که بین افراد، نژادها، زبان‌ها، جنسیت و ادیان هر منطقه کشور، موضوع توسعه یک امر مهم و توازن آن اساس کار می‌باشد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نوروزی‌فرد ادامه داد: اگر توسعه را روندی فراگیر برای افزایش توانمندی‌های انسان و رفع نیاز‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و زیست‌محیطی بدانیم، جامعه‌ی عشایر باید در برنامه توسعه کشور، جایگاه خود را داشته و به عنوان یک واقعیت به آن توجه شود.

این مقام ﻣﺴﺅول آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: به باور اکثر اندیشمندان و کارشناسان امر توسعه، بسیاری از چالش‌ها و مسائل فراروی توسعه ملی و منطقه‌ای، ریشه در کاستی‌ها و نارسایی‌های فرآیند توسعه روستایی و عشایر دارد.

وی گفت: برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای منابع به ویژه منابع انسانی هر کشور و استفاده بهینه از آن، به عنوان یکی از راه‌هایی است که می‌توان به وسیله آن به تحقق توسعه پایدار امید داشت و در این بین، ضروری است به فرهنگ و آموزش جامعه به عنوان مهمترین مؤلفه‌های حیاتی توسعه، توجه ویژه‌ای شود.

نوروزی‌فرد در خصوص ضرورت اجرای طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی در مناطق استان گفت: بالا بردن نرخ سواد جامعه هدف عشایر، نشانگر رشد نرخ توسعه استان است و ریشه‌ی بسیاری از عقب ماندگی‌ها و مشکلات اجتماعی با میزان سواد آن جامعه ارتباط مستقیم دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان تشریح کرد: هدف کیفی طرح توانایی خواندن، نوشتن و روخوانی قرآن کریم، آشنایی با مهارت‌های اساسی زندگی، توانمندسازی و ارتقای سطح آگاهی جامعه عشایری از مسائل دینی، اخلاقی، بهداشتی و ارتقای فرهنگ عمومی و تحکیم و تعمیق سواد جامعه است.

وی هدف کمی طرح را به صفر رساندن بی‌سوادی تا سال ۱۴۰۰ در استان دانست و یادآور شد: در فاز اول، سهم استان جهت اجرا و باسواد نمودن بی‌سوادان تا اواخر تابستان سال آینده ۲۷۵۹ نفر است که در دوره سوادآموزی ۱۱۲۳ نفر و در دوره انتقال ۱۶۳۶ نفر با همکاری اداره امور عشایر و دستگاه‌های مشارکت‌پذیر محقق خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

توانمندی، تعمیق سواد و بهبود کیفیت زندگی عشایر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار