فرمانده کل ارتش:

نیرو‌های مسلح با تمام قوا ضربات دشمنان را خنثی می‌کنند

موسوی گفت: نیرو‌های مسلح با تمام وجود عزم دشمنان را برای ضربه زدن به کشور حس می‌کنند و با تمام قوا این ضربات را خنثی می‌کنند.

نیرو‌های مسلح با تمام وجود عزم دشمنان را برای ضربه زدن به کشور حس می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش شامگاه دوشنبه ٢۴ دی‌ماه در پنجمین همایش ملی مدیریت جهادی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، گفت: مرور زندگی شهید بابایی و شهید ستاری می‌تواند الگوی خوبی برای ما در عرصه مدیریت جهادی باشد و می‌توانیم زندگی آن‌ها را چراغ راه قرار دهیم.

موسوی با تسلیت شهادت اعضای نیروی هوایی در سانحه امروز هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ گفت: چندتن از شهدای امروز در صف مدافعان حرم بودند و امروز سرلشکر سلیمانی و سردار سپهر اگر از شهادت این عزیزان بیشتر از ما اندوهگین نباشند، کمتر از ما اندوهگین نیستند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی جوانان بسیاری را تربیت کرد و بسیاری از آن‌ها بدون آن‌ که دوره‌های مدیریت جهادی را گذرانده باشند، به مدیر جهادی خوب تبدیل شده‌اند و باید جوانان ما از آن‌ها الگو بگیرند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه عده‌ای از من می‌پرسند که چه‌طور در نیرو‌های مسلح، پیشرفت‌های زیادی در ساخت تسلیحات نظامی و ناو‌هایی مثل جماران و جنگنده داریم، اما چرا در بعضی از حوزه‌ها موفقیت نداریم، عنوان کرد: ویژگی‌هایی در نیرو‌های مسلح وجود دارند که با این ویژگی‌ها توانسته‌اند کار‌های بزرگ انجام دهند. ویژگی اول این است که نیرو‌های مسلح با تمام وجود عزم دشمنان را برای ضربه زدن به کشور حس می‌کنند و با تمام قوا این ضربات را خنثی می‌کنند.

وی ادامه داد: دومین ویژگی این است که در نیرو‌های مسلح انگیزه‌ای وجود دارد که بتوانند دشمن عنود مثل رژیم صهیونسیتی و آمریکای جنایتکار را از پای درآورند. همچنین سومین ویژگی این نیرو‌ها قرارداشتن همیشگی در حالت شب حمله است به همین خاطر همیشه روحیه عملیاتی داشته و برای حمله دشمن آماده هستند. 

وی افزود: نیرو‌های مسلح با توجه به آموزش‌هایی که می‌بینند همیشه در سطح قابل توجهی از مسئولیت‌پذیری قرار دارند و برخی حتی می‌گویند که نیرو‌های مسلح طوری عمل می‌کنند که انگار کشور مال آنهاست و من می‌گویم که این تعبیر غلط هم نیست چرا که با توجه به مسئولیت و وظایفی که بر عهده دارند، به طبع آن شرایطی ایجاد می‌شود که نیرو‌های مسلح خود را مسئول می‌دانند.

موسوی درباره چهارمین ویژگی نیرو‌های مسلح عنوان کرد: تعصب به پرچم و میهن از ابتدای آموزش وجود داشته و حالتی در آن‌ها به‌وجود می‌آید که تحمل ندارند که در تجهیزات نظامی و ملزومات آنها، نام دشمن و یا کشور‌هایی که در جبهه دشمن قراردارند، نقش بسته است؛ این موضوع برخلاف جا‌های دیگر، چنین چیزی ناسزا تلقی می‌شود.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: حس مسئولیت پذیری همیشه در نیرو‌های مسلح وجود دارد که این احساس مسئولیت به‌گونه‌ای است که به احساس مالکیت تبدیل می‌شود و برای حفظ و ارتقای آن هر کاری می‌کنند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح برای منفعت طلبی شخصی در سازمان‌های نظامی استخدام نمی‌شوند و هیچ گاه به‌دنبال سود شخصی نیستند بلکه برای هدفی دیگر به این جمع اضافه شده‌اند.

فرمانده کل ارتش کار تیمی را ششمین ویژگی نیرو‌های مسلح عنوان کرد و گفت: کار گروهی و تیمی مزایای بسیاری داشته و تجربه هم نشان داده هنگامی که گروهی دست‌به‌دست هم‌دیگر می‌دهند موفق می‌شوند. همچنین گوش به فرمان فرمانده بودن به‌ویژه تدابیر فرمانده معظم کل قوا هفتمین ویژگی نیرو‌های مسلح است. در نیرو‌های مسلح قپسمتی داریم که در آن پس از اینکه مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل قوا به ایراد سخنرانی می‌پردازند، بیانات و دستور‌های ایشان را کلمه به کلمه تجزیه و تحلیل کرده و از این بیانات سیاست‌ها را اخذ می‌کنند تا منویات ایشان عملی شود.

موسوی اذعان کرد: تمامی ویژگی‌های ذکر شده، اصول و شاکله کلی مدیریت جهادی را تشکیل می‌دهند و انقلابی و جهادی بودن را نمی‌توان جدای از ویژگی‌های مدیر جهادی بودن دانست؛ همچنین یک مدیر جهادی با تمام وجود ایمان به انجام کار‌ها و اهداف بزرگ دارد. ما با روحیه جهادی می‌توانیم کار‌های بزرگ را به سرانجام برسانیم و همین جوانان می‌توانند دشمن را زمین بزنند؛ همان‌طور که در زمان جنگ تلاش کردند ما را زمین بزنند، اما ما آن‌ها را زمین زدیم، پس امروز هم می‌توانیم توطئه‌هایی مانند فشار اقتصادی و تحریم را با بهره‌برداری از ظرفیت جوانان و ایمان خنثی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۶ دی ۱۳۹۷
امیدواریم این ضربات چنان باشد که دیگر اثری از متجاوز باقی نماند
آخرین اخبار