معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی؛

دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم نقش اساسی در توسعه فرهنگی دارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت:دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم نقش اساسی در توسعه فرهنگی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،علی مصطفوی معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت:  در آیین نکوداشت یکصد سالگی تاسیس مراکز تربیت معلم که امروز در پردیس علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: زیربنای همه توسعه‌ها، توسعه فرهنگی است و تا زمانی توسعه فرهنگی رخ ندهد در دیگر بخش‌ها و حوزه‌ها نیز توسعه‌ای بوجود نمی‌آید و اگر ههم رخ دهد توسعه‌ای متزلزل خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها علی الخصوص دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم در توسعه فرهنگ نقش اساسی دارند چرا که تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد لازمه پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای به شمار می‌آید.
 
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، بابیان اینکه در پذیرش دانشجو معلم در تربیت معلم‌ها و دانشگاه‌ها باید شاخص‌هایی مد نظر قرار گیرد، اظهار داشت: در پذیرش دانشجو برای این دانشگاه‌ها و مراکز تربیت معلم باید از افرادی که عشق و علاقه به تدریس دارند گزینش شوند همچنین نظم و انظباط شاخص دیگری است که باید در این دانشگاه‌ها و مراکز بیش از همه رعایت و زمینه قانون مداری قرار گیرند که در اینصورت شاهد افزایش سطح علم و آگاهی در جامعه خواهیم بود.
 
وی در ادامه بر پژوهش محوری در این مراکز تاکید نمود و گفت: پژوهش محوری از اولویت‌های اصلی توازن پایدار و توسعه جامعه است که باید بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.
 
در ادامه این مراسم از کتاب "از دانشسرا تا دانشگاه" نوشته حسین غفاری رونمایی همچنین از پیشکسوتان این مراکز تجلیل شد.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری آیین نکوداشت یکصد سالگی تاسیس مراکز تربیت معلم در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.