ثبت یک گونه پرنده شکاری جدید در استان همدان

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از ثبت یک گونه پرنده شکاری جدید به نام جغد جنگلی در استان خبر داد.

ثبت یک گونه پرنده شکاری جدید در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی صفی خانی، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: حین انجام مأموریت یگان حفاظت محیط زیست جاری در حوالی شهرستان تویسرکان یک گونه پرنده شکاری جدید به نام جغد جنگلی که تا کنون از استان گزارش نشده بود توسط یکی از کارکنان اداره حفاظت محیط زیست همدان به نام میلاد خسروی کارشناس امریه ثبت شد.

وی اظهار داشت: در بررسی های به عمل آمده از روی عکس تهیه شده مشخص شد که گونه مذکور جغد جنگلی با نام انگلیسی Tawny owl و نام علمی Strix aluco  است.

صفی خانی اضافه کرد: این گونه به دلیل شکار از پستانداران کوچک به ویژه جوندگان و نیز حشرات نقش مهمی در کنترل جمعیت گونه های تحت تغذیه خود دارد و لذا از اهمیت اکولوژیک خاص برخوردار است.

وی در ادامه گفت: این گونه به طور کلی در جنگل های پهن برگ، بلوطی، برگ ریز و یا مخلوط حتی مناطق شهری و حاشیه شهر و روستاها از جمله پارک ها، باغ های بزرگ، مزارع دارای درخت و سازه های ساخت انسان هم زیست می کند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در خصوص وضعیت حفاظتی این گونه افزود: در حال حاضر به علت منطقه پراکنش وسیع ، روند جمعیتی پایدار و اندازه جمعیت بسیار بزرگ، در وضعیت کمترین نگرانی (Least Concern) قرار دارد. اما از جهت نقش اکولوژیکی مهم و قرارگیری در رأس هرم غذایی و کنترل جمعیت پستانداران کوچک و حشرات دارای ارزش حفاظتی بوده و در فهرست پرندگان حمایت شده ایران است.

انتهای پیام/ ش

جغد جنگلی در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.