دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

اجرای طرح چابک‌سازی دولت تصمیمی درست و به جا است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان و دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت:اقدام دولت برای چابک‌سازی و کوچک کردن دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی قابل قبول است،اما باید کارشناسی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ولی داداشی رئیس مجمع نمایندگان گیلان و دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: طرح کوچک‌سازی و ساماندهی شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی در سال آینده که اجرای آن اخراج تعداد بسیار زیادی از کارکنان را منجر می‌شود نقص‌های فراوانی دارد و باید ابهامات و اشکالات آن برطرف شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان چابک‌سازی دولت را در کلیات قضیه تصمیمی منطقی و درست دانست و بیان کرد: کاهش هزینه‌های جاری و چابک‌سازی دولت تصمیمی درست و به جا است، اما اجرای این تصمیم منطقی نباید به تعدیل افراد شاغل در سازمان‌های دولتی بیانجامد.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تأکید بر اینکه بسیاری از شاغلان قراردادی و شرکتی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه محسوب می‌شوند تصریح کرد: در چنین شرایطی که عامه مردم به علت وجود مشکلات مالی و اقتصادی با تنگنا‌های زیادی مواجه‌اند اتخاذ چنین تصمیماتی اشتباه است.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه مردم از وکلای خود انتظار رفع مشکلات به وجود آمده و کاهش هزینه‌ها را دارند، ابراز داشت: اقدام دولت برای چابک‌سازی و کوچک کردن دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی قابل قبول است، اما چنین طرح‌هایی قبل از اجرا باید کارشناسی شود.

داداشی با اشاره به اینکه اکثر نیرو‌های قراردادی سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی نزدیک به ۱۰ تا ۱۵ سال با جدیت در آن‌جا خدمت کرده‌اند اظهار داشت: اخراج نیرو‌هایی که بهترین سال‌های عمر خود را در یک اداره‌ای گذرانده‌اند آن‌هم با هر بهانه‌ای هم که باشد به‌هیچ عنوان انسانی نیست.

وی دخالت کمیسیون‌های تلفیق و تخصصی مجلس برای جلوگیری از اخراج این دسته از نیرو‌ها را خواستار شد و ابراز داشت: در شرایطی که با کمبود شدید منابع و اعتبارات مواجه هستیم باید راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها اتخاذ شود، اما تعدیل نیرو‌های دولتی آن‌هم به این شکل صحیح نیست.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه نوسانات شدید قیمت‌ها در ماه‌های اخیر فشار‌های مضاعفی را به مردم وارد کرده است بیان داشت: از دولت انتظار داریم برنامه‌ای را اتخاذ کند تا قیمت‌ها به نقطه ثبات برسند، زیرا شرایط فعلی برای اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه قابل تحمل نیست.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس حمایت از طبقات آسیب‌پذیر جامعه را خواستار شد و تصریح کرد: دولت باید قبل از اخراج نیرو‌های قراردادی شرکت‌های دولتی سری به آمار‌ها و گزارشات بزند، زیرا اکثر این افراد از طبقات ضعیف جامعه محسوب می‌شوند و با شرایط بسیار سختی مواجه هستند.

نماینده مردم آستارا در مجلس ضمن تأکید بر این نکته که بر اثر اعمال مدیریت‌های ضعیف و سوء تدبیر‌ها کشور در ابتدای سال ماه‌های پرتلاطمی را سپری کرد افزود: از مجموعه دولت انتظار داریم قبل از اتخاذ و اجرای هر تصمیمی تمامی عواقب و پیامد‌های آن را در جامعه مورد سنجش قرار دهد.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۵ دی ۱۳۹۷
مسو لین راحت باشند قشر ضعیف کیلو چنده؟