ضرورت خودداری دامداران از خرید و مصرف بی رویه دارو برای دام

مدیر کل دامپزشکی آذبایجان شرقی گفت:دامداران از خرید و مصرف بی رویه دارو برای دام‌های خود بدون مشورت با کارشناسان دامپزشکی خودداری کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، امیر حسین بهداد مدیر کل دامپزشکی آذبایجان شرقی گفت: حفظ حقوق مصرف کنندگان یکی از وظایف مهم دامپزشکی است که در راستای اجرایی کردن دستورالعمل رصد و پایش، از تامین تا توزیع دارو‌های دامپزشکی که توسط سازمان دامپزشکی کشور ابلاغ گردیده است، به طور جدی بر فعالیت داروخانه‌های دامپزشکی نظارت می‌کند.

وی افزود: در بازرسی‌های دوره ای، موارد مختلف فنی از جمله کنترل دارو‌های تاریخ مصرف گذشته، کنترل دارو‌های غیر مجاز، کنترل وجود نشانه‌ای از احتمال احتکار، اختفا و امتناع از عرضه دارو در شرایط اقتصادی فعلی، کنترل اصول نسخه پیچی در تحویل نوع و میزان دارو‌های تجویز شده و دریافت بهاء دارو، کنترل ثبت کلیه عملیات روزانه داروخانه در دفتر ثبت روزانه از طریق برنامه نرم افزاری، کنترل کلیه مستندات تا یکسال قبل، کنترل یخچال داروخانه مجهز به دماسنج و ترموگراف، کنترل داروخانه و انبار دارای ترموگراف و سیستم ثبت رطوبت، کنترل وسایل تهویه انبار و بررسی رعایت شرایط نگهداری داروها، قیمت گذاری صحیح و داشتن اتیکت قیمت بر روی قفسه‌ها، رعایت تعرفه‌های مصوب، مورد بررسی و بازدید قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که طی ۹ ماه گذشت یک هزار و ۸۱۷ مورد بازدید از داروخانه‌های دامپزشکی در سطح استان توسط کارشناسان دامپزشکی استان انجام گرفته است، گفت: در این بازدید‌ها ۵۳ مورد تخلف مشاهده شد که پس از تنظیم صورتجلسه و ضبط داروها، موارد جهت تکمیل مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی بیان کرد: اداره کل دامپزشکی استان بر مراکز درمانی، داروخانه ها، مراکز مایه کوبی دام و طیور، آزمایشگاه‌ها و کارخانجات تولید دارو و مکمل‌های دامپزشکی نظارت کامل دارد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان این‌که فروش دارو بدون نسخه در داروخانه‌های دامپزشکی ممنوع بوده است، گفت: صاحبان این مشاغل از عرضه‌ی دارو بدون نسخه خودداری کنند و دارو‌های مورد نیاز خود را از شبکه رسمی دارویی تهیه و به فروش برسانند، در غیراینصورت در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

وی از عموم مردم خواست، درصورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز یاد شده با شماره ۱۵۱۲ تماس گرفته و مراتب را به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ی

 

رعایت حقوق مصر کننده از اولویت‌هاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار