مخالفت وزیر صمت با همتی؛

خودروهای مانده در گمرک اجازه ترخیص دارند

علی رغم مخالفت امروز همتی با ترخیص خودروهای وارداتی بدون انتقال ارز،وزیر صمت اعلام کرد: خودروهای مانده در گمرک اجازه ترخیص دارند.

خودروهای مانده در گمرک اجازه ترخیص دارندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، در خصوص بخشنامه اخیر هیئت دولت درباره ثبت سفارش‌های خودرو در گمرک اظهار کرد: با این بخشنامه ثبت سفارش خودرو رسما ممنوع شده است.

وی افزود: در این بخشنامه هم نوشته شده که ثبت سفارش خودرو ممنوع بوده است.

وزیر صنعت درباره تکلیف خودرو‌هایی که در گمرک باقی مانده اظهار کرد: به خودرو‌هایی که در گمرک هستند اجازه ترخیص داده می‌شود، اما ثبت جدیدی صورت نخواهد گرفت. پرونده وارد کنندگان متخلف نیز در قوه قضاییه مفتوح است و در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ ۹ دی ماه ۹۷ هیئت وزیران در خصوص ثبت سفارش برای واردات خودرو‌های سواری، طی نامه شماره ۱۳۷۱۶۱ در تاریخ ۱۶ دی ماه ۹۷ توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

این در حالی است که همتی رئیس کل بانک مرکزی امروز با ترخیص خودرو‌های وارداتی دپو شده در گمرک که بعد از ۱۶ مرداد ۹۷ وارد گمرکات کشور شده اند مخالفت کرده است که بر این اساس، اجازه ورود بدون انتقال ارز خودرو‌های واردشده به گمرک به تاریخ بعد از سیاست‌های جدید ارزی داده نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع تسنیم

خودروهای مانده در گمرک بدون انتقال ارز اجازه ترخیص دارند

برچسب ها: صنعت خودرو ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار