آلوده شدن آب شرب خوزستان در صورت اجرای طرح پرورش ماهی در قفس

معاون سازمان آب و برق خوزستان از آلوده شدن آب شرب استان در صورت اجرای طرح پرورش ماهی در قفس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  هوشنگ حسونی زاده، معاون سازمان آب و برق خوزستان گفت: مخازنی که در استان چهارمحال و بختیاری برای پرورش ماهی در قفس استفاده می‌شود، مورد استفاده آب شرب نیست و آب‌های این مخازن به  خوزستان می‌آید که در صورت آلوده بودن، منابع آب شرب خوزستان  را دچار مشکل می‌کند.

وی افزود: آب سد کارون ۴ برای استان چهارمحال و بختیاری مصرف آب شرب ندارد و در حوزه جغرافیایی چهارمحال و بختیاری قرار دارد و آب آن به کارون ۳ می‌ریزد که در خوزستان است و برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس باید از منابع آب غیرشرب استفاده شود که در خوزستان نداریم.

حسونی زاده بیان داشت: مجریان طرح پرورش ماهی در قفس می‌گویند که در این طرح منابع آب شرب برای اجرای آن استفاده نمی‌کنند، اما این که منابع آب خوزستان آب شرب است را پنهان می‌کنند.

معاون مطالعات پایه منابع آبی سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: در صورت آلودگی، این آب ابتدا وارد سد کارون ۳ و سپس وارد سد کارون یک یا سد شهید عباسپور و بعد از آن وارد سد گتوند و در نهایت وارد رودخانه‌های استان و منابع آب شرب خوزستان را آلوده می‌کند.

وی در پایان گفت: ما برای حفظ سلامتی و منافع مردم استان باید متفق‌القول باشیم که اجازه ندهیم آن‌ها این کار را انجام دهند، نه اینکه کار غلط آن‌ها را به عنوان یک الگو در نظر بگیریم.

انتهای پیام/م

پرورش ماهی در قفس عامل آلودگی آب

برچسب ها: بحران آب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.