معاون رییس جمهور:

اعتبارات عمرانی استان گلستان افزایش دو برابری داشته است

معاون رییس جمهور گفت: اعتبارات عمرانی استان گلستان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ نسبت به سال ۸۸ تا ۹۱ افزایش ۲ برابری داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، نوبخت معاون رییس جمهور پیش سخنان رییس جمهور در جلسه شورای اداری گلستان گفت: اعتبارات عمرانی استان گلستان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ نسبت به سال ۸۸ تا ۹۱ افزایش ۲ برابری داشته است و در سال ۹۶ تا ۹۷ هزار و ۶۶ میلیارد تومان اعتبار پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: ۴۷۵ میلیارد تومان به طور یالانه از سال ۹۲ تا ۹۷ به طور میانگین به استان گلستان پرداخت شده است.

نوبخت افزود: در سفر قبلی طرح‌هایی تصویب شد که تا این تاریخ بیش از صد درصد تعهد ریالی خود را انجام دادیم.

نظری نماینده آب منطقه‌ای گلستان نیز در این مراسم گفت: ما در استان با کمبود آب مواجه هستیم و حل مشکل آب شرب در اولویت قرار دارد و ماخواهش می‌کنیم که اصلاح و توسعه سد‌ها در دستور کار و تخصیص اعتبار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: شبکه آب استان فرسوده است که اگر اصلاح شود بخشی از نیاز ما بر طرف می‌شود و ما در گرگان ۴۰ درصد هدر رفت آب به دلیل فرسودگی سیستم لوله کشی داریم.

کوسه غراوی نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: ۵۰ روستای ما مشکل آب شرب دارند و استان ما هم شرایط گرمسیری و هم سردسیری داردکه تعرفه‌های متناسب با آن محاسبه نمی‌شود.

وی ادامه داد: اعتبار‌هایی برای مشکلات برخی روستاهل مصوب شده، اما هنوز اختصاص نیافته است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

کوسه غراوی گفت: آقای رییس جمهور قول دهید یک جلسه با مجمع نمایندگان استان داشته باشید و کنترل نوسانات بازار اولین خواسته ماست.

وی گفت: ساختن راه آنه گرگان مشهد حداقل تا کلاله، زهکشی و پتروشیمی را جدی‌تر بگیرید و یکی دیگر از مشکلات ما راه‌های روستایی و شهری و نقاط حادثه خیز است.

نماینده مردم شرق گلستان افزود: پنبه نیز نیاز به احیا دارد و خرید تضمینی محصولات کشاورزی و پرداخت‌ها تاخیر دارد و بخشودگی سود وام‌های کشاورزان زیان دیده و کود شیمیایی مشکل دیگر ماست.

وی ادامه داد: رسیدگی به مسیر جریان آب در مناطق سیل خیز استان از اولویت دیگر ماست.

سید مناف هاشمی استاندار گلستان گفت: رویکرد ما در گذشته بر مبنای کشاورزی بود، اما این رویکرد اکنون عوض شده است و صادرات محصولات کشاورزی ما به دیگر استان‌ها صادرات قابل توجهی است، اما چند سالی است که فعالیت‌های استان به سمت صنعت و معدن رفته است.

آیت الله نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در گلستان گفت: گلستان رنگین کمان اقوام است که با وحدت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند که امیدواریم الگویی برای مردم کشور و جهان اسلام باشد.

طیارنماینده گنبد کاووس گفت:: مردم گنبد در گلستان جز قانع‌ترین مردم ایران هستند و روز گذشته مردم این شهرستان به خاطر عشق به نظام به ئاستقبال آمدند که ما تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: مردم گنبد بیشترین رای در کشور را به شما دادند. تقاضای ما و هدیه سفر شما به مردم گنبد دانشکده پزشکی برای شهرستان باشد.

آیت الله نورمفیدی افزود: مردم از ما انتظار دارند و باید به مشکلات و تقاضای آن‌ها اهمیت داده شود و طرح پتروشیمی استان هم نیاز به ورود جدی دارد تا مشکل حل شود.

وی افزود: در مورد تامین آب امیدواریم مشکلات کمبود آب در استان رفع شود و ما زمین‌های کشاورزی زیاد‌ی داریم اگر این وعده محقق شود استان متحول خواهد شد.

وی افزود: یکی از مسایلی که ما درخواست داریم سهم اعتباری آب و برق ما از استان مازندران جدا شود.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری جلسه شورای اداری گلستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.