حفاظت از مواریث فرهنگی مردم شوش توسط کودکان میراث بان

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش از حضور دانش آموزان این شهرستان در برنامه آموزشی تحت عنوان "میراث‎بانان کودک و نوجوان" خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیژن حیدری‎زاده، مدیر پایگاه میراث جهانی شوش گفت: با همکاری پایگاه میراث جهانی و اداره میراث فرهنگی شوش، جمعی از دانش‎آموزان این شهر تاریخی طی برنامه‎ای آموزشی تحت عنوان "میراث‎بانان کودک و نوجوان"، ضمن آشنایی با مواریث جهانی، به همکاری با پرسنل میراث فرهنگی شوش در راستای صیانت از آثار باستانی تشویق شدند.

حفاظت از مواریث فرهنگی مردم شوش توسط کودکان میراث بان

وی بیان کرد: اشیاء و آثار تاریخی و باستانی متعلق به همه بشریت هستند و همه جوامع و به خصوص گروه‎های سنی کودک و نوجوان باتوجه به میراث‎داری نسل آینده، به سهم خود موظف به حفظ این مواریث ارزشمند که تجلی بخش هویتی جهانی است و فرهنگ، مذهب و تمدن انسانی را به مستندترین شکل ممکن به نمایش می‎گذارند هستند.

حیدری زاده اذعان داشت: از این‌رو و باتوجه به این‎که برای صیانت از آثار باستانی به افزایش مشارکت‎های مردمی نیاز است و بخش قابل توجهی از جذب این مشارکت‎ها نیز در موضوع حفاظت از میراث فرهنگی از اولویت‎های پایگاه میراث جهانی شوش، اداره میراث فرهنگی و یگان حفاظت است، برنامه آموزشی‎ای با عنوان میراث‎بانان کودک و نوجوان در جهت جذب مشارکت‎های مردمی با حضور دانش‎آموزان مقطع ابتدایی در سالن معرفی و اطلاع‎رسانی پایگاه میراث جهانی شوش با همکاری اداره میراث فرهنگی، پایگاه حفاظت میراث فرهنگی و آموزش و پرورش شهرستان شوش دانیال انجام شد.

حفاظت از مواریث فرهنگی مردم شوش توسط کودکان میراث بان

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش اظهار کرد: در این برنامه، دانش‎آموزان با مواریث جهانی خود بیشتر آشنا شده و به عنوان همیار و میراث‎بان افتخاری، به همکاری با پرسنل و پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شوش تشویق شدند تا بدین‎وسیله در نشر ارزش‎های جهانی مواریث فرهنگی و حفاظت از آثار تاریخی پیشرو نسل خود باشند.

این مقام مسئول افزود: در این برنامه آموزشی تشویقی، دانش‎آموزان پس از کسب اطلاعات لازم از محوطه جهانی، قلعه، کاخ آپادانا، موزه غرفه صنایع دستی، و کارگاه حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی بازدید به عمل آوردند و کتابچه‎ها و بروشورهایی با مضمون حفاظت از مواریث فرهنگی دریافت کردند.

حفاظت از مواریث فرهنگی مردم شوش توسط کودکان میراث بان

بیژن حیدری‎زاده در پایان با تأکید بر فرهنگ‎سازی در راستای حفظ مواریث فرهنگی به واسطه این میراث‎بانان افتخاری بیان داشت: باید تلاش کنیم تا کودکان را از امروز به عنوان میراث‎بانان بزرگ فردا تربیت کنیم تا این کودکان بتوانند در آینده از هویت تاریخی ملت و شهر خود حفاظت کنند.

انتهای پیام/گ

برگزاری دوره آموزشی "میراث‎بانان کودک و نوجوان"

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.