طرح اکرام ایتام، از موفق‌ترین طرح‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان گفت: طرح اکرام ایتام، از موفق‌ترین طرح‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

طرح اکرام ایتام، از موفق‌ترین طرح‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) استقادر درویشی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با بیان اینکه طرح اکرام ایتام با هدف حمایت از کودکان بی سرپرست و نیازمند اجرا می‌شود، افزود: این طرح انسان دوستانه از موفق‌ترین طرح‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است که در آن حامیان نیکوکار، حمایت از یک یا چند فرزند یتیم و غیر یتیم را برعهده می‌گیرند و ماهانه مبلغی را به حساب آنان واریز می‌کنند.

وی با اشاره به کمک ماهانه خیران و حامیان به ایتام و محسنین این شهرستان، افزود: در بوکان هم اکنون ۷۲۴ نفر ایتام و فرزندان محسنین وجود دارد که توسط ۷۱۵ نفر حمایت مالی و معنوی می‌شوند.

دوریشی با تاکید بر اینکه کارکنان فرمانداری این شهرستان نیز به جرگه حامیان ایتام پیوسته اند، اظهار داشت: پرسنل این اداره با شرکت در این طرح حمایت از ۱۱ نفر یتیم و فرزند محسنین را عهده دار شدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان با یادآوری اینکه یکی از خیران این شهرستان امسال در پنج مرحله مبلغ ۱۳۷ میلیون ریال جهت کمک به دانش آموزان نیازمند این شهرستان کمک نقدی اهدا کرد، اظهار داشت: این خیّر که حامی ۲ کودک نیز می‌باشد، کمک‌های خود را در اختیار دانش آموزان خوابگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در بوکان ۱ هزار و ۲٦۰ نفر دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ٤۰ نفر در خوابگاه این نهاد مشغول تحصیل هستند، اذعان کرد: ۵ هزار و ٨٨ خانوار بوکانی با جمعیت ۱۰ هزار و ۲۳ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که این تعداد ٦.۸٥ درصد خانوار‌های این شهرستان را شامل می‌شود.

کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله اولین نهاد‌هایی است که پس از گذشت مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ توسط رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تأسیس شد.

امداد رسانی و حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند با رعایت کرامت انسانی و عزت نفس آنان، حمایت هدفمند و ترویج فرهنگ کار میان افراد و خانواده‌های تحت پوشش، تلاش برای پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور، کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال پایدار اقشار نیازمند، ارایه خدمات اجتماعی و حمایتی در جهت توانمند سازی نیازمندان شامل توسعه پوشش بیمه اجتماعی، از جمله فعالیت این نهاد است.

انتهای پیام/م

 

اجرای طرح اکرام ایتام در بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.