تجلیل از ۱۱ پژوهشگر برتر کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی

از پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی تجلیل شد.

تجلیل از پژوهشگران برتر سال ۹۷ کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در مراسمی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی از بیش از یازده نفر از پژوهشگران برتر این حوزه تجلیل شد.

گودرزی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: استان مرکزی در مجموع بیش از ۸۰ نفر پژوهشگر کارشناس و عضو هیات علمی در حوزه تحقیقات و آموزش کشاورزی دارد که همگی در راستای کمک به ایجاد زمینه خودکفایی محصولات اساسی در کشور گام برمیدارند.

گودرزی افزود: از مهمترین دستاورد‌های این مرکز می‌توان به اجرای بیش از هزار عنوان پروژه تحقیقاتی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی دارای ۵ ایستگاه تحقیقاتی است که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

در این میان خمین قطب تولید لوبیای کشور است و ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای ایران در این شهرستان با ۱۲۷ طرح تحقیقی دستاورد‌های خوبی در تولید ارقام جدید لوبیا داشته است.

استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی در حوزه کشاورزی و دامپروری است.

انتهای پیام / ج

از پژوهشگران برتر سال ۹۷ کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.