معاون آموزش سواد آموزی استان یزد خبر داد؛

یزد، استانی پیشتاز در محو بی سوادی

معاون آموزش سواد آموزی استان یزد گفت: استان یزد رشد ۹۰ درصدی با سوادی در سطح کشور را دارا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  امین الرعایا معاون آموزش سواد آموزی استان یزد در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خاتم گفت: در ابتدای انقلاب ۴۷%درصد از جمعیت با سواد بودند، اما امروز شاهد رشد ۸۷%درصدی جمعیت کشور هستیم و استان یزد خوشبختانه رشد ۹۰ درصدی با سوادی در سطح کشور را دارا است.

امین الرعایا افزود: ۸۳%درصد از جمعیت شهرستان خاتم با سواد هستند و این نتیجه زحمات شبانه معلمان و آموزش یاران نهضت سواد آموزی است که  توانستیم جایزه جهانی یونسکو را برای کشورمان به ارمغان بیاوریم.

وی با اشاره به رشد چشم گیر با سوادی از ابتدای انقلاب در کشور افزود:  در شهرستان خاتم دربحث بیسوادی تلاش شده و در حال حاضر با جمعیت ۳۶ هزار نفری شهرستان ۵ هزار و٢٠٠ نفر بی سواد هستند که می طلبد  مسئولان مربوطه در دستور کار خود قرار دهند تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد برگزاری جشن ریشه کنی بی سوادی در  این شهرستان باشیم.

امین الرعایا  با اشاره به اینکه یزد در زمره استان‌های با نرخ سواد آموزی بالا است گفت: برگزاری جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی موجب ارتقاء و رشد آموزش سواد آموزان کشور می شود.

آموزش وپروش کانون اساسی برای خلق دنیا است

فرجام فاضلی فرماندار شهرستان خاتم نیز در این جلسه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: وجود آموزش و پرورش بسیار اساسی  برای خلق دنیا است و نقش مهمی را در تحولات اجتماعی و فرهنگی ایفا می کند. 

فاضلی  با اشاره به جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر تبیین ارزش ها و دستاوردهای انقلاب در جشن های دهه فجر مدارس تاکید کرد و گفت:  دستاوردهای انقلاب را برای دانش آموزان تبیین کنیم.

محمودی سرپرست آموزش وپروش شهرستان خاتم گزارش عملکردی ازچهارماه سال تحصیلی جاری داد و استاندارد سازی سیستم گرمایشی درمدارس روستایی وعشایری، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای تکمیل وتجهیز مراکز پیش دبستانی ها، هدایت تحصیلی به سمت مراکز آموزشی کار و دانش، تامین زمین مورد نیاز برای احداث مدارس جدید، حضور فعال و مستمر اعضا شورای آموزش و پرورش در مدارس و تقسیم کار بین اعضا شورا را خواستار شد.

حجت الاسلام جعفری امام جمعه هرات  نیز در این نشست با بیان اینکه رشد سواد آموزی و بالندگی هرکشور جزء شاخصه‌های اجتماعی آن کشور است گفت: مسئولان شهرستان و استان هرچه زودتر بلاتکلیفی رئیس آموزش وپرورش را مشخص کنند.

حجت الاسلام جعفری افزود: مسئولان تعیین تکلیف سواد آموزی فرزندان خانواده‌های اتبای افغانی در این شهرستان را ساماندهی کنند تا جزء آماربی سوادان شهرستان محسوب نشوند.

در این نشست از زحمات محمدآذره مسئول کارشناس نهضت سواد آموزی شهرستان خاتم  تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.