مدیرکل محیط‌زیست فارس مطرح کرد؛

کشف هزار قبضه اسلحه از شکارچیان متخلف در فارس/ سدهای فارس ارزیابی زیست محیطی ندارد

مدیرکل محیط‌زیست فارس گفت: هزار قبضه اسلحه از شکارچیان غیرمجاز طی چند ماه گذشته توسط محیط بان‌های استان کشف و ضبط شده است.

کشف هزار قبضه اسلحه ازشکارچیان متخلف در فارس/ نتیجه آزمایش مرگ عقاب‌ها هنوز اعلام نشده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید محمدی مدیرکل محیط‌زیست استان فارس با بیان اینکه یک هزار اسلحه از شکارچیان طی چند ماه گذشته توسط محیط بان‌های استان کشف و ضبط شده است، گفت: تمام پاسگاه‌های محیط بانی علی‌رغم محدویت‌های مالی مجهز شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۳۰ محیط بان در مناطق تحت پوش محیط زیست فارس مشغول به فعالیت هستند که با توجه به گستردگی مناطق حفاطتی، نیاز به هزار محیط بان دیگر داریم؛ خوشبختانه در فارس محیط بان زندانی نداریم.

محمودی از افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی جمعیت حیات وحش استان در آخرین سرشماری خبر داد و خواستار حساسیت بیشتر مسئولان نسبت به باغ‌های شیراز شد و گفت: در بسیاری موارد با طرح تغییر کاربری باغ‌ها مخالفت می‌کنیم، اما از طریق دیگری تغییر کاربری انجام می‌شود.

مدیرکل محیط‌زیست استان فارس به فعالیت چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شیراز اشاره و با بیان اینکه نگهداری این ایستگاه‌ها هزینه‌های سنگینی دارد، گفت: روز‌های آلوده شیراز در سال کمتر از ١٠ روز است

محمودی گفت: برای اولین بار است که با پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر ٢٥ درصد سهم عوارض آلودگی‌های استان بوشهر به دلیل موقعیت منطقه صنعتی عسلویه به شهرستان‌های مهر و لامرد تخصیص می‌یابد.

وی بیان کرد: سهم فارس در بودجه تالاب‌ها بسیار ناچیز بوده و دراین راستا با تلاش‌های انجام‌شده از سوی استاندار وقت و اختصاص بودجه مناسب، طرح مطالعاتی با همکاری دانشگاه شیراز و صنعتی شریف تنظیم‌شده است.

محمودی در مورد انتقال کارخانه پشم و شیشه و سیمان به خارج از شهر تصریح کرد: در مذاکره با مدیران کارخانه پشم‌شیشه مقرر شد این کارخانه تا خرداد سال آینده به خارج از شهر منتقل شود که تاکنون هیچ اراده‌ای برای اجرایی شدن دیده نشده، اما کارخانه سیمان مصمم به انتقال است.

مدیرکل محیط‌زیست فارس با اشاره به اینکه قانون محکمی برای جلوگیری از طرح‌هایی که ارزیابی زیست‌محیطی ندارد موجود نیست، افزود: برای احداث محور کامفیروز به کازرون که هیچ‌گونه مجوزی برای قطع درختان وجود نداشت شاهد قطع و مدفون شدن درختان در زیر هزاران تپه‌های هزاران تنی هستیم که مشکلات بسیاری را برای محیط‌زیست منطقه ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: در احداث سد‌ها به‌ویژه سد تنگ سرخ نیز ارزیابی زیست‌محیطی وجود نداشته و این روند همچنان ادامه دارد که برای برون‌رفت از این معضل باید با محیط‌زیست همکاری شود.

مدیرکل محیط‌زیست فارس با تأکید بر اینکه از ابتدای بهمن‌ماه با مطب‌های خصوصی و کلینیک‌هایی که مبادرت به رهاسازی تجهیزات پزشکی استفاده‌شده می‌کنند برخورد قانونی می‌شود، افزود: از ۲ هزار کلینیک، پاتولوژی و مطب‌های خصوصی هزار و ۳۰۰ کلینیک اقدام به رهاسازی تیغ‌های عمل جراحی کرده و درنتیجه برای افراد که مبادرت به جمع‌آوری زباله می‌کنند احتمال آلودگی به هپاتیت و ایدز وجود دارد.
انتهای پیام/م

سدهای فارس ارزیابی زیست محیطی ندارد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.