معاون برون مرزی سازمان صداوسیما:

سلامت جان گوینده خبر پرس تی‌وی بر عهده دولت آمریکاست/ خواستار آزادی بی‌قیدوشرط هاشمی هستیم

جبلی گفت: تمام مسئولیت دستگیری گوینده شبکه پرس تی وی و سلامت جانش بر عهده دولت آمریکاست.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست رسانه‌ای پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما درباره دستگیری مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) گوینده خبر شبکه پرس تی وی امروز عصر در ساختمان این شبکه برگزار شد.

جبلی در ابتدای نشست گفت: بامداد امروز متوجه شدیم گوینده خبر شبکه پرس تی وی در فرودگاه سنت لوئیس آمریکا بدون تفهیم اتهام دستگیر شده است.

وی ادامه داد: ایشان در تماس تلفنی با فرزندان خود از رفتار ناشایست پلیس آمریکا صحبت کرده اند و اینکه او را با زنجیر و دستبند و اجبار به برداشتن حجاب، وارد زندان کرده اند.

سلامت جان گوینده خبر پرس تی‌وی بر عهده دولت آمریکاست/ خواستار آزادی بی‌قیدوشرط هاشمی هستیم

جبلی افزود: با اینکه جهان به قانون اولیه حقوق بشر و رفتار با یک زن مسلمان اگاه است اما آمریکایی ها او را مجبور به استفاده از غذای غیر حلال و گوشت خوک کرده اند.

وی با بیان اینکه تا این لحظه نتوانستیم اطلاعات بیشتری از وی دریافت کنیم، اظهارکرد: چون در بازداشت هستند ارتباط با او میسر نیست اما  تلاش  می کنیم تا با ایشان ارتباط برقرار کنیم.

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما  تصریح کرد: تمام مسئولیت این کار و سلامت جان گوینده خبر پرس تی وی بر عهده دولت آمریکا است و باید هرچه سریع جرم و علت دستگیری او را اعلام کنند.

هشدار معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما برای زیرپا گذاشتن حق آزادی بیان

وی بیان کرد: به مسئولان و دولت آمریکا هشدار می دهیم که این اقدام آنها زیرپا گذاشتن حق آزادی بیان و قوانین بین المللی است و ما این عمل را به شدت منکوب می کنیم.

سلامت جان گوینده خبر پرس تی‌وی بر عهده دولت آمریکاست/ خواستار آزادی بی‌قیدوشرط هاشمی هستیم

جبلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مواضع صریح ایشان درباره جنایات بین المللی و حضور ایشان در مستندهای روشنگرانه می تواند ارتباطی با دستگیری وی داشته باشد، پاسخ داد: به هر حال ایشان یکی از منتقدین جدی شرارت های دولت های غربی بودند و از مستندسازهای فعال در این زمینه به شمار می رفتند. قطعا اولین قربانی فریاد آزادی و عدالت در جهان نیست و ما مشابه این اتفاقات را نیز قبل از این داشته ایم.

جبلی گفت: ما خواستار آزادی بی قید و شرط مرضیه هاشمی و عذرخواهی رسمی دولت آمریکا برای برخورد زننده با ایشان هستیم. این گوینده با سابقه شبکه پرس برای عیادت از برادر بیمار خود همراه پسرش رضا هاشمی به آمریکا سفر کرده بود که به محض ورود به این کشور دستگیر شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چقدر به آزادی او امیدوار هستید، تصریح کرد: دولت آمریکا نشان داده که به قوانین و حقوق بین الملل به هیچ عنوان پایبند نیست و این عمل آن ها باز هم یک برگ مفتضحانه دیگر در کارنامه سیاه آمریکا ثبت کرد.

سلامت جان گوینده خبر پرس تی‌وی بر عهده دولت آمریکاست/ خواستار آزادی بی‌قیدوشرط هاشمی هستیم

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما گفت:سازمان صدا و سیما از هیچ اقدامی در رابطه با پیگیری وضعیت ایشان دریغ نخواهد کرد و با همکاری وزارت خارجه به جد پیگیر این موضوع خواهیم بود.

جبلی در پایان گفت: این اتفاق، آزمون بزرگی برای رسانه‌ها و سازمان صداوسیما است که موضع‌گیری صریح در این زمینه داشته باشند. آیا خانم هاشمی اگر جرمی هم مرتکب شده باشد، باید بدون اتهامی به زندان بیفتد؟ آیا انتقاد از دولت عربستان و حقوق مسلمانان جرم است؟ آنهایی که مدعی آزادی بیان و حقوق بشر هستند باید در این باره پاسخ بدهند‌.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۴:۵۸ ۲۷ دی ۱۳۹۷
ننگ بر آمريكا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۲۷ دی ۱۳۹۷
چقدر هم جان آدمها برای آمریکایی ها مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۷ دی ۱۳۹۷
آمریکاه با این کار غیر حقوق بشر شرمندگی خودرا در جهان به اثبات رساند مطمئن باشد یک مو سر وی کم شود آمریکاه بی امریکاه
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۰۰:۰۳ ۲۷ دی ۱۳۹۷
پلیس آمریکا بایدبفهمد ماايرانيان انسانهای شجاع وقدرتمند دارای تجربه جنگ8ساله دارای تجربه جنگ شهری وپارتیزانی باداعش درکشورسوریه هستیم خیلی قدرتمتدهستیم اگرآمریکا درخاورمیانه حضورداشت یعنی جای یکی ازکشورهای اروپایی وعربی بود باآن همه امکانات وتحهیزات فعلی که دارد قادربودیم ظرف یک هفته تمام سرزمینش راتصرف آنراازلوث تمامی افراد بی رحمموخودسرپاکسازی میکردیم به پلیس آمریکا هشدارمیدهیم دست ازتوقیف زنان ومردان ایرانی بردارد وگرنه سرنوشت آنان شبیه تفنگداران کشورشان است که درخلیج فارس توسط فرزندان ماحقیرانه دستگیرشدند روزها گریه کردن تامسئولین ایرانی دلشان بدرد آمد آنانرا آزادبه آمریکابرگردانتد آیا مسئولین جنایتکارآمریکا که هرروز درمنطقه وجهان جنایات بی شرمانه ای میکنند آیابرای یک لحظه دلشان بدرد آمداین همه کشتارملت بیگناه سوریه که هنوزمورد بمباران ناجوانمردانه خلبانان بی سعورآمریکایی قراردارن آیادلشان ازکشتارانسانها بدرد آمد؟خیر پس به پلیس آمریکا هشدارمیدهیم هرگونه برخورد غیرانسانی بااتباع ایرانی درفرودگاهها وشهرهاوآیالات آمریکا انجام بگیرد ماجوانان ایرانی پلیس آمریکارا عامل برخوردغیرانسانی وغیرحقوق بشری بااتباع خودمیدانیم باید منتظر پاسخ کوبنده ماجوانان ایرانی دردریاها درآسمانها درخشکیها باشند ازسرباران آمریکایی مستقردرمتطقه تیررس ایرانیان به پلیس بی شعور کشورشان پیام بدهند سریعا"خانم خبرنگار ایرانی خانم هاشمی باقیدفوریت بدون تعلل آزاد به محل سکونت فامیلش اعزام گردد منبعدحق ندارن دستور ترامپ رادرخصوص برخوردباایرانیان اجراکنند پیشنهادمیشود ازدستور این فرد سرپیچی گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ایمان غلامی نژاد
۲۲:۴۶ ۲۶ دی ۱۳۹۷
بعد از محمد بن سلمان حالا نوبت ترامپ که یک خبرنگار را کام مرگ بفرستد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۷ دی ۱۳۹۷
خدا نکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۶ دی ۱۳۹۷
کاش اونقدر که انگلستان برا آزادی نازنین زاغری جاسوس تلاش میکنه دیپلماسی ما هم برا آزادی این خانم تلاش کنه.
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۹:۰۵ ۲۶ دی ۱۳۹۷
مهم اينه که باید دید از نظر آمریکا بشر یعنی چه و چه کسی بشر محسوب می شود. بشر از نظر آمریکایی ها کسی است که حلقه بردگی و نوکری بی قید و شرط آنها را پذیرفته باشد و گاو شیر دهی باشد که برای حفظ حکومت ظالمانه خود حاضر باشد صدها میلیارد دلار پول مردم را به جیب آنها بریزد و به دستور آنها گروه گروه مردم را در سوریه و عراق و یمن و افغانستان و پاکستان ووو قتل عام کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۶ دی ۱۳۹۷
آقایی که منفی دادی امید وارم یک پاسخ برای وجدان خود داشته باشی ، آیا آمریکا غیر از این است ؟
آخرین اخبار