کره‌جنوبی ۲ - چین صفر /ستاره تاتنهام اژد‌ها را به زانو درآورد

تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی و چین در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا امروز «چهارشنبه» به مصاف هم رفتند که کره با دو گل حریف را شکست داد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب هفته سوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی و چین امروز در ورشگاه آل نهیان شهر ابوظبی و از ساعت ۱۷ به قضاوت عبدالرحمن الجاسم قطری به مصاف هم رفتند.

تیم ملی کره جنوبی

  • کیم سئونگ یو - کیم مین جائه - کیم یونگ وون - کیم مون وان - کیم جین سو - جانگ وو یونگ - هوانگ این بئوم - هوانگ هی چان - لی چونگ یونگ - سون هئونگ مین - هوانگ اوی‌جو

تیم ملی چین

  • یان جانلینگ - ژانگ لینپنگ - شی کی - لیو یومینگ - لیو یانگ - ژانگ چنگ‌دونگ - ژنگ ژی - ژائو ژوری - وو ژی - جین جینگ‌دائو - یو دابائو

کره‌جنوبی یک - چین صفر /پایان نیمه نخست

گل و دقایق حساس:

دقیقه ۱۳ اوی جو هوانگ از روی نقطه پنالتی توانست اولین گل این مسابقه را وارد دروازه چین کند.

بازی با برتری نسبی تیم ملی کره در مالکیت توپ آغاز شد و این تیم که برای صدرنشینی نیاز به پیروزی در این مسابقه داشت بازی را هجومی‌تر از حریف آغاز کرد.

بازی هجومی کره خیلی زود جواب داد و در دقیقه ۱۳ سون هیونگ مین کاپیتان کره ای‌ها و مهاجم تیم تاتنهام انگلیس که در دو بازی نخست کره در این جام به دلیل حضور در بازی‌های حساس تیم تاتنهام غایب بود و نخستین بازی خود را در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ تجریه می‌کرد، موفق شد با تکنیکش یک پنالتی از مدافعان چین بگیرد. یو جو هوانگ پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت و توانست ضربه اش را وارد دروازه کند. دروازه بان چین مسیر توپ را درست تشخیص داده بود، اما چند سانتی متر تا مهار توپ کم آورد و بازی یک بر صفر به سود شاگردان پائولو بنتوی پرتغالی شد.

کره‌جنوبی یک - چین صفر /پایان نیمه نخست

چین پس از دریافت گل جلو کشید و چند دقیقه پس از دریافت گل نزدیک بود، دروازه کره را از روی نقطه کرنر باز کنند، اما واکنش به موقع کیم دروازه بان کره اجازه باز شدن دروازه آن‌ها را نداد تا زیباترین گل جام شکل نگیرد.

در دقیقه ۲۱ هی چان هوانگ مهاجم کره شوتی سنگین را به سمت دروازه چین زد، اما دروازه بان چین واکنش خوبی روی این شوت نشان داد.

۲ دقیقه بعد شوت فنی و زیبای یی جو هوانگ زننده تک گل کره از گوشه محوطه جریمه با شکل خطرناکی به تیر دروازه چین برخورد کرد تا خودش و تیمش ۲ گله نشوند.

در ادامه مسابقه چین توپ و میدان را در اختیار گرفت و روند بازی عوض شد اما این تیم نتوانست تا پایان نیمه نخست موقعیت جدی گلزنی روی دروازه کره ایجاد کند .

در نهایت نیمه نخست با پیروزی یک بر صفر کره جنوبی به پایان رسید.

کره‌جنوبی یک - چین صفر /پایان نیمه نخست

شاگردان مارچلو لیپی مربی نامدار ایتالیایی در نیمه دوم برای جبران گل خورده به زمین آمدند اما خیلی زود غافلگیر شدند و گل دوم را هم خوردند. ستاره تاتنهام روی این گل نیز نقش داشت و کرنر دقیق سون هیونگ مین روی سر مین جائه کیم مدافع پیش کشیده کره فرود آمد و این بازیکن گل دوم را به ثمر رساند.

در دقیقه 56 فرار وو ژی از پشت مدافعان کره فرصت خوبی را برای گلزنی در اختیار وی قرار داد اما ضربه اش را با بی دقتی به بالای دروازه کره فرستاد.

در دقیقه 63 ضربه کاشته نصیب بازیکنان کره شد که از راه دور زدند و دروازه بان چین به سختی توپ را دفع کرد.

چینی ها پس از دریافت گل دوم بی انگیزه و اسیر بازی خوب و تاکتیکی کره جنوبی شدند.

دقیقه 67 شوت داخل محوطه دابائو را وو یونگ به خوبی با تکل دفع کرد.

دقیقه 74 حرکت زیبای سون هیونگ مین داخل محوطه جریمه چین و پاس عرضی او برایکیم جین سو و شوت او تنها یک کرنر برای کره داشت.

در دقایق پایانی مسابقه نیز بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد و کره ها به خوبی میدان داری کردند و در نهایت این مسابقه با پیروزی دو بر صفر کره جنوبی به پایان رسید.

با این نتیجه کره جنوبی با 9 امتیاز از سه مسابقه صدرنشین این گروه شد و چین با شش امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت و این تیم نیز صعود کرد. قرقیزستان نیز که در بازی همزمان سه بر یک فیلیپین را شکست داد، با سه امتیاز در رتبه سوم گروه قرار گرفت و احتمال صعودش از گروه به عنوان تیم سوم زیاد است. فیلیپین بدون امتیاز نیز حذف شد.


بیشتر بخوانید:

زمان و محل برگزاری نخستین تمرین تیم ملی فوتبال ایران در دبی مشخص شد

جنگ شرق و غرب آسیا برای صعود به مرحله حذفی/ شانس بالای اماراتی‌ها برای صدرنشینی

۱۷ تیم در جست و جوی ۷ بلیت یک هشتم نهایی


انتهای پیام/

نتایج رقابت‌های جام ملت‌های آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار