انصاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

جذب نیرو‌های فرهنگی در ۵ سال آینده/ ۶۵۰ هزار اشتغال جدید تا پایان سال ایجاد می‌شود/ شروع اصلاح نظام اداری با ۱۰ برنامه از ابتدای سال

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: سازمان برنامه بودجه در آذر ماه درباره ایجاد بیش از ۶۵۰ هزار اشتغال جدید در پایان سال خبر داد.


جذب نیرو‌های فرنگی در ۵ سال آینده/ ۶۵۰ اشتغال جدید تا پایان سال ایجاد می‌شود/ شروع اصلاح نظام اداری با ده برنامه از ابتدای سالجمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کمبود نیرو در وزارت آموزش و پرورش گفت:  ما برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش برنامه ریزی کرده ایم که از روش‌های گوناگونی این تامین نیرو انجام می‌شود. عده ای مطرح کردند که در حال حاضر با کمبود  ۱۹۴ هزار  معلم در آموزش و پرورش مواجهیم که این موضوع صحت ندارد.

انصاری با اشاره به دانشگاه فرهنگیان گفت:  بخشی از جذب و استخدام فرهنگیان از طریق دانشگاه فرهنگیان است که در کنکور سراسری عده‌ای را به‌عنوان دانشجو معلم جذب می‌کنیم. این افراد  پس از ۴ سال تحصیل در خدمت آموزش و پرورش قرار می‌گیرند. در حال حاضر دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، در خدمت آموزش و پرورش قرار گرفته اند و سال بعد هم به همین منوال است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه گفت: بخش دیگری از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان با استناد به ماده ۲۸ اساسنامه این دانشگاه،  طی یک آزمون انتخاب می‌شوند و پس از  یک‌سال گذراندن دوره روش‌های تدریس معلمی سر کلاس مدرسه می‌روند. سال ۱۳۹۷ نزدیک به ۱۷ هزار نفر را در یک  آزمون استخدامی از این طریق جذب کرده‌ایم.

وی درباره روش‌های دیگر تامین نیرو در وزارت آموزش و پرورش افزود: استفاده از کار مضاعف همکاران آموزش و پرورش از دیگر روش‌های تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش است. یعنی وضعیت این‌گونه است که بطور مثال در درسی آموزش و پرورش ۶ ساعت در دوره متوسطه کم دارد، اما برای جبران این ۶ ساعت معلم جدید جذب نمی‌کنند و از معلمان دیگر به‌صورت حق التدریس استفاده می‌کنند. در حقیقت زمانی نیروی کامل و تمام وقت جذب  این وزراتخانه می‌شود که حداقل به اندازه ۲۰ ساعت و  یا بیشتر به آن نیرو نیاز داشته باشند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره اصلاح ساختار درونی آموزش و پرورش گفت: ما در بحث اصلاح ساختار درونی آموزش و پرورش سعی داریم تا نیرو‌های بیشتری را از قسمت‌های پشتیبانی آموزش و پرورش در قسمت تدریس و آموزش استفاده کنیم. در مجموع با همکاری که بین سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش وجود دارد، خروجی ما برای دوره ۵ ساله آینده آموزش و پرورش برآورد شده، جذب نیرو‌های جدید و تعداد آن‌ها از طریق دانشگاه فرهنگیان و یا از طریق ماده ۲۸ و یا روشهای دیگر مشخص است و هیچ نگرانی درخصوص مدارس نداریم.

انصاری درباره تحقق ۹۸۰ هزار فرصت شغلی در لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: گزارش سازمان برنامه و بودجه در سه محور ارائه شده است. یک محور تحت عنوان اشتغال روستایی بوده، که از محل منابع صندوق توسعه ملی و با موافقت مقام معظم رهبری در اختیار این برنامه قرار گرفته است. آمار‌های ارائه شده نشان می‌دهد ما در شرایط کنونی، حدود ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان فرصت شغلی ایجاد کردیم؛ به‌علاوه رقم اشتغال قابل توجهی در بیش از ۶ هزار واحد تولیدی ایجاد شده است.  همچنین حمایت  و افزایش ظرفیت  واحد‌های تولیدی از محورهای دیگر سازمان برنامه و بودجه است.

وی در ادامه افزود: سازمان برنامه و بودجه در آذر ماه درباره ایجاد بیش از ۶۵۰ هزار اشتغال جدید را گزارش داد. ما امیدواریم که بتوانیم تا پایان سال به این هدف برسیم. چندی پیش آقای نوبخت گزارشی از سوی دولت ارائه کردند که اطلاعات این گزارش نشان می دهد ان‌ شاء الله میزان قابل توجهی از این هدف گذاری امسال محقق خواهد شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در رابطه با برنامه‌های اصلاح نظام اداری و جلوگیری از فساد و صیانت از حقوق شهروندان گفت: مرحله دوم اصلاح نظام اداری با ده برنامه از ابتدای امسال شروع شد. ۸ برنامه آن، مربوط به برنامه‌های قبلی و دو برنامه جدید است، یکی از این دو برنامه‌ جدید، ارتقای سلامت و مبارزه با فساد در نظام اداری بوده و دیگری ارتقای بهره‌وری نظام اداری است؛ ضمن اینکه آن ۸ برنامه قبلی که بحث صیانت از حقوق مردم در نظام اداری را عنوان می‌کند، جزو برنامه‌های مهمی است که دنبال خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برنامه‌های دیگر مانند توسعه دولت الکترونیک، همه در راستای تحقق شاخص‌های حکمرانی خوب در نظام اداری شکل خواهد گرفت و در تلاش هستیم با انجام این برنامه ها، شاهد رضایت بیشتر مردم، سرعت بالا در انجام امور اداری کشور، تحقق خواسته‌های مردم و تشکیل نظام اداری سالمتر باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۱۴:۴۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
به جذب رشته زیست شناسی توجه کنید چندین ساله با ارشد بیکاریم
Iran (Islamic Republic of)
قانع
۱۳:۳۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
معلم در طول سال 5 ماه میره سر کلاس اگه بخواهی حساب کنی یک معلم با 5 سال سابقه در طول سال حقوق دریافتیش میشه 18 میلیون که تقسیم بر 5 ماه کنی ،حقوقش بالای سه وپانصد میشه
Iran (Islamic Republic of)
بردیا
۱۴:۰۶ ۲۹ دی ۱۳۹۷
بهترین روش برای جذب
معلم آزمون استخدامی از فارغ التحصیلان دانشگاه ها است تا هم داوطلبان کنکور به رشته های علوم پایه که ظرفیت آن خالی مانده علاقمند شوند و هم امید به استخدام داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۱۹:۵۷ ۲۹ دی ۱۳۹۷
شما از کنکوریا چی میخواین؟بابا هم از آزمون استخدامی میگیرن وهم از کنکور.الان کنکوری ها به راحتی قبول نمیشن وباید تراز بالای 6500 رو در زیرگروه مربوطه کسب کنن تا مجاز به انتخاب رشته شوند.دراصل ترازای بالای 7هزار کنکور قبول میشن.بخدا من بارتبه 133 ریاضی وتراز بالای 9هزار دبیری فیزیک رو آوردم.یعنی با این رتبه حقمون نبود معلم شیم؟خدایی ما از فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها باشوادتریم.درضمن رهبر معظم انقلاب اسلامی روش 4ساله رو کار آمد تر میدانند چون معلمان بهتری تحویل جامعه داده میشه.شما راست میگی سعی کن بین 17هزار نفری باشی که از طریق آزمون استخدامی جذب میشن.موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۳۲ ۲۹ دی ۱۳۹۷
من خودم با تراز 8800 از کاشمردر تکمیل ظرفیت برای آموزش ابتدایی مردود علمی شدم.تابستونم اصلا دعوت نشدم.با تراز 8800 راحت میشه کاردرمانی-پرستاری-علوم آزمایشگاهی دانشگاه های ملی قبول شد اما من به عشق معلمی سال بعد شانسمو امتحان میکنم.بقرآن قبولی دانشگاه فرهنگیان از سال96به بعد سخت شده.بخاطر همین مساله بیکاری وآینده شغلی و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۸ دی ۱۳۹۷
چرا معلمان نهضت سواد آموزی را که هیچ معلومات و
تحصیلاتی ندارند راجذب کردید
ولی فارغ ال تحصیلات بیکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۸ دی ۱۳۹۷
خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۵ ۲۸ دی ۱۳۹۷
سلام خواهر بنده در آزمون استخدامی آموزش وپرورش قبول شد ودر گزینش هم نفر اول شد حتی نامه آزمایش های پزشکی برای استخدام هم بهش دادند ولی چند روز قبل از استخدام فرمودند یکی از خانواده های ایثارگران جا موندند واولویت با ایشونه تو رو خدا بگید عدالت یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۹ دی ۱۳۹۷
لطفا عدم کسب نمره علمی رو به پای ایثارگران معزز ننویسید.سهمیه ایثارگران از داوطلبان آزاد جداست.خودتونم میدونید.ظرفیت ایثارگران انتهای دفترچه است واین عزیزان از سهمیه داوطلبان عادی استفاده نمیکنن.تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۸ دی ۱۳۹۷
اونی که گفتی بیسوادا استخدام میشن خیلی بیجا کردی که الکی نظر میدی این عزیزان ما همه باسوادن چون ما به عینه می بینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۸ دی ۱۳۹۷
این همه جوان تحصیلکرده بیکار با مدارج و معدل های عالی آماده کار هستن کسی بهشون کار نمیده اونوقت این آقایان رفتن دانشجو معلم جذب میکنن تا از بودجه دولت هم هزینه تحصیلشونو بدن و هم دربین یه چیزایی هم به جیب بزنن!!!
با یک فراخوان از تمامی تحصیلکرده های بیکار با معدل بالای ۱۵ دعوت به همکاری شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۸ دی ۱۳۹۷
به نظرمن معلمان انتظارات بالایی دارن وبا ساعت کاری پایین نسبت به سایر مشاغل بالاترین مزایا رادارن و کیفیت اموزش هاشون هم رفته رفته نامطلوب میشه ازجمله اینکه سبدحمایتی دولت زودتر ازهمه برای معلمان پرداخت شده صدرحمت به کارمندان دیگه که دریافتی شون پایین و ساعت کاری بالا وتعطیلات هم ندارن و مثل این قشر مدام شاکی نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۸ دی ۱۳۹۷
مثل اینکه شما یکی در همین مدارس درس نخوانده ای که اینطور حرف می زنه اگر تئانستید یک ساعت کلاس 42 نفره را نگهداری بعد نظر بده کارمندی که از 8 ساعت بیشترش را با تلفن وچای خوردن وصحبت با همکاران می گذارد را با انرژی وتوانی که برای یک ساعت آموزش وتربیت کردن می شود قابل مقایسه نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۸ دی ۱۳۹۷
-حقوق معلمان از کارمندان کدام سازمان و ارگان بیشتره؟
-معلمان که مدام شاکی هستن آیا هروقت تغییری براشون ایجاد شده برای بقیه کارمندان نشده؟
-معلمان حاضرند تابستان هم به کار مشغول باشند آیا شما هم حاضری فرزندت رد توی گرما بفرستی سر کلاس؟
آیا کار معلم که به قول شما کمتر از بقیه است با مثلا کارمند مخابرات، شرکت گاز، شرکت نفت و... که در اتاق نشسته و ارباب رجوعی هم ندارند پر زحمت تر نیست؟
آموزش دادن یک انسان را با وصل کردن دو تا سر سیم و وصل کردن دو تا سر لوله و ریختن نفت توی بشکه مقایسه نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۸ دی ۱۳۹۷
دیگه بچه ها مک مدرک گرفتن سن استخدامشون هم گذشته دیگه نه پارتی نه هیچی، فقط خدا هست که روزی میده
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۲۹ ۲۸ دی ۱۳۹۷
سلام چرا عادلانه کار نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۸ دی ۱۳۹۷
سلام، در آزمون استخدامی اموزش و پرورش ظرفیت جذب دبیری زیست شناسی را مورد توجه قرار دهید هر سال تک ظرفیتی است. سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۸ دی ۱۳۹۷
خواهشمندم ظرفیت جذب دبیری رو از تک ظرفیتی افزایش دهید، ازمون قبلی نفر اول کتبی استان شدیم ولی به خاطر ظرفیت محدود قبول نشدیم .
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۰۶ ۲۸ دی ۱۳۹۷
سلام وقت بخیر، تکمیل طرفیت ازمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۷، بیش از دو ماه اعلام نشده و هنوز منتظر هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۸ دی ۱۳۹۷
چرا هیچ وقت نمیگید کی قراره قراردادیهای آموزش و پرورش رو تبدیل وضع کنید؟؟؟؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۲۷ ۲۸ دی ۱۳۹۷
متشکر از نظر دوست عزیز سنمون که از ازمون دادن گذشته تاکی باید قراردادی بمونیم با حداقل حقوق، بدون اضافه حقوق یه فکری به حال ما بکنید ماهم درس خوندیم دو تا فوق دیپلم یه لیسانس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۸ دی ۱۳۹۷
چرافرزندان فرهنگیان رااستخدام نمی کنید؟؟!!! چقدروعده وعید می دهید؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۸ دی ۱۳۹۷
خب تااین دانشجوین فرهنگی فارغ التحصیل شوند باید صبرکرد،،؟؟!! ازطرف دیگه استفاه مضاعف ازخودمعلمان هم کیفیت کاررا پایین میاره وهم هزینه ی حق اتدریس بالامیره، که باسابقه ی بد پرداخت خق التدریس شما، جورنیست؟!! بهتره ازمعلمان بازنشسته که هنوز توانایی کار وعلاقه ی به کاردارند رادوباره بطور موقت وشرایط حقوقی ،استخدام کنید.
Iran (Islamic Republic of)
دبیر فیزیک
۱۲:۴۵ ۲۸ دی ۱۳۹۷
بهتر هیچ بازنشسته عزیزی دوباره به کلاس برنگرددوهمکاران عزیز هم اضافه کار نروید بگذارید چند تا از جوانان عزیزماهم بیایین سر کار گر چه آموزش و پرورش بازم استخدام جوانان بیکار باشه بهتره حتی با چندغاز حقوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۸ دی ۱۳۹۷
مگر موندنی هستین؟8سال هیچ کاری نتونستین بکنین چراوعده ووعیدمیدین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۳ ۲۸ دی ۱۳۹۷
با استخدام افراد کم سواد از طریق حق التدریس و سرباز معلم و روش هایی از این دست چوب حراج بر آموزش زدیم.
Iran (Islamic Republic of)
آزاده
۱۱:۰۹ ۲۸ دی ۱۳۹۷
بجای وعده وعید کارهایی که چندین ماهه باید انجام میدادین و انجام ندادین رو پاسخگو باشین . برنامه پایش در خصوص پس چی شد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۸ دی ۱۳۹۷
لطفا به فکر جذب و استخدام سرباز معلم ها که دارای دو سال سابقه تدریس و تجربه هستن هم باشید...
آخرین اخبار