سفر شطرنجی معاون پوتین به تهران

معاون سابق رئیس جمهور روسیه و رئیس جدید فدراسیون جهانی شطرنج بهمن ماه به تهران سفر می‌کند.

سفر شطرنجی معاون پوتین به تهرانبه گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،آرکادی دوورکویچ معاون سابق رئیس جمهور روسیه و رئیس فدراسیون جهانی شطرنج یک روز بعد از ۲۲ بهمن ماه و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به تهران سفر می‌کند و پس از آن در سفری به رشت جام بین المللی شطرنج کاسپین را افتتاح خواهد کرد.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در همین خصوص به خبرنگار ما گفت:برای مسابقات جام فجر که به میزبانی تهران برگزار می‌شود از  آرکادی دوورکویچ، رئیس جدید فدراسیون جهانی شطرنج دعوت کردیم تا در این رویداد‌ها که با چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران هم همراه شد حضور پیدا کنند.

او در ادامه و در خصوص حضور این چهراه نام آشنای ورزشی- سیاسی در کشورمان گفت:ما به دلیل ارتباطاتی که با فدراسیون جهانی شطرنج داشتیم پس از انتخاب او به عنوان رئیس فدراسیون جهانی شطرنج از او دعوت کردیم به ایران سفر کند و فکر می‌کنم حضور او در این رویداد‌ها بار میزبانی و اعتبار مسابقات شطرنج فجر و کاسپین را بالاتر خواهد برد.

پهلوان زاده در مورد برگزاری دو رویداد مهم در کشورمان طی بهمن ماه سال جاری گفت:ما ابتدا با حضور این چهره نام آشنا مسابقات جام فجر را از ٢٢بهمن ماه استارت می‌زنیم و بعد از این رویداد، به همراه رئیس فدراسیون جهانی به استان گیلان سفر می‌کنیم تا در مسابقات جام خزر حاضر شویم و طبیعتا برای انجام این چنین رویداد ومهمان‌هایی باید تشریفات خاص صورت بگیرید که قصد داریم به جای سفر زمینی با هواپیما از تهران عازم رشت شویم.

رئیس فدراسیون شطرنج گفت:با توجه به اینکه نگاه‌ها طی سال‌های اخیر به ورزش ایران و به خصوص رشته شطرنج ویژه‌تر ازگذشته شده است باید همه دست به دست یکدیگر بدهیم تا میزبان خوبی برای اینگونه رویداد‌ها باشیم و روز به روز در امر سازندگی و ارتقا گام برداریم.


بیشتر بخوانید:

لیست تیم ملی شطرنج برای المپیاد جهانی اعلام شد

نگاهي به تاريخچه "شطرنج در ايران و جهان"


انتهای پیام/

برگزاری مسابقات شطرنج کاسپین با حضور رئیس فدراسیون جهانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.