گشت و گذار در مدارس دنیا؛

مدارسی با قوانین عجیب؛ از ساخت کلاس درس با بطری بازیافتی تا رسیدن به مدرسه با زیپ لاین

گشتی در مدارس و نظام آموزشی دور دنیا اطلاعات و ایده‌هایی نو برای تحصیل و فعالیت در این حوزه را القا می‌کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، چقدر قوانین عجیب و غریب مدارس دنیا آشنایی دارید آیا می‌دانستید که در برخی از مدارس دنیا صرفاً روش‌های معمول برای تحصیل انتخاب نمی‌شود و ضوابط و قوانین متفاوت و گاه منحصر به فردی را برای دانش‌آموزان در نظر می‌گیرند.

در ادامه چند مدرسه که به موضوع تعلیم و تربیت نگاه جدیدی داشتند و گاه روابط منحصر به فردی را برای دانش‌آموزان در نظر گرفتند معرفی می‌کنیم.

مدارس با قوانین عجیب؛ از ساخت کلاس درس با بطری بازیافتی تا رسیدن به مدرسه با زیپ لاین

مرتفع‌ترین مدرسه دنیا

مدرسه ابتدایی در تبت به عنوان بلندترین و مرتفع‌ترین مدرسه دنیا شناخته می‌شود که در ارتفاع ۵۳۷۳ متری از سطح دریا قرار دارد و ۲۰۰ متر بالاتر از اردوگاه کوهپایه بالاترین کوه جهان موسوم به اورست در غرب بنا شده است.

ساخت مدرسه با بطری‌های بازیافتی

مدرسه در فیلیپین از بطری‌های بازیافت شده در ساخت فضای آموزشی استفاده کرده اند و در این مدرسه حدود ۹ هزار بطری به کمک برخی افراد داوطلب بنا شده است؛ در این مدرسه هر بطری با شن و ماسه آب و نی ساخته شده است تا ساختاری محکم داشته باشد سپس یک ماده مشابه سیمان در بطری‌ها ریخته می‌شود تا به عنوان دیوار استحکام لازم را داشته باشد.

مدرسه با سال تحصیلی کوتاه

مدارس فرانسه کوتاه‌ترین سال تحصیلی را دارند و برنامه آموزشی آن‌ها از آگوست تا ماه ژوئن ادامه دارد، اما در این مدارس ساعات آموزشی بیش از مدارس دیگر در دنیاست.

دانش آموزان فرانسوی چهار روز در هفته مدرسه میروند، حدود دو ساعت برای ناهار و استراحت وقت دارند همچنین برنامه درسی آن‌ها از ساعت هشت و نیم صبح آغاز و تا چهار و نیم بعد از ظهر ادامه دارد.

مدارس با قوانین عجیب؛ از ساخت کلاس درس با بطری بازیافتی تا رسیدن به مدرسه با زیپ لاین

طی کردن مسیر مدرسه با زیپ لاین

یکی از مدارس در کلمبیا در فضای کنترل شده از طریق زیپ لاین دانش آموزان را برای رسیدن به مدرسه هدایت می‌کنند.

دانش آموزان با سن پایین مجاز نیستند تا به تنهایی از این خطوط استفاده کنند بنابراین برای رسیدن به مدرسه باید همراه والدین یا خواهر و برادر بزرگترشان باشند اگر چنین شرایطی برای دانش‌آموز وجود نداشت وی باید از طریق جنگل‌های بارانی و طی دو ساعت مسیر خود را به مدرسه برساند.

کدام کشور کودکان را را دیرتر به مدرسه می‌فرستد؟

کودکان در فنلاند تا قبل از سن ۷ سالگی مدرسه را آغاز نمی‌کنند و یکی از بزرگترین گروه‌های سنی برای آغاز کلاس درس را در این کشور می‌بینیم، اما با وجود این با کیفیت‌ترین برنامه آموزشی و دوره‌های پیش دبستانی را برای فرزندانشان در نظر می‌گیرند.

مدارس با قوانین عجیب؛ از ساخت کلاس درس با بطری بازیافتی تا رسیدن به مدرسه با زیپ لاین

مدرسه‌ای روی آب

یکی از مدارس بنگلادش در دریا بنا شده است و بیش از ۱۰۰ قایق به عنوان مدرسه در این منطقه وجود دارد؛ در هر قایق امکان دسترسی به اینترنت، کتابخانه و انرژی خورشیدی وجود دارد.

وجود سیلاب‌های سالیانه در بنگلادش باعث تعطیلی صدهاهزار مدرسه و دانشگاه می‌شود و حتی جاده‌ها و مسیر‌های عبور و مرور به دلیل شرایط آب و هوای این منطقه از ماه ژوئن تا اکتبر زمانی که رودخانه‌ها ۴ متر افزایش ارتفاع دارند غیر ممکن است.

مدارس با قوانین عجیب؛ از ساخت کلاس درس با بطری بازیافتی تا رسیدن به مدرسه با زیپ لاین

مستقل‌ترین دانش آموزان در دنیا

دانش آموزان ژاپنی نسبت به دیگر همسالان خود در کشور‌های دیگر مستقل‌تر عمل می‌کنند آن‌ها حتی مسیر خانه تا مدرسه را به تنهایی طی می‌کنند و برای پاکیزگی و حفظ نظم و انضباط کلاس‌های درس خودشان وارد عمل می‌شوند.

مدرسه شبیه گربه

یکی از مدارس در آلمان مشابه یک گربه سفید غول پیکر با سیبیل طراحی شده است که چشم‌های این گربه به عنوان پنجره‌های مدرسه در نظر گرفته شده اند

وقتی دانش آموزان وارد مدرسه می‌شوند از طریق دهان گربه وارد ساختمان شده و و و هنگامی که به داخل این فضای آموزشی می‌رسند مانند هر مدرسه دیگری است فضای انتهایی این مدرسه که به مثابه دم‌گربه است شرایط متفاوت می‌شود

سخت گیری مدرسه برای آغاز سال تحصیلی

آغاز سال تحصیلی در مدارس روسیه از اول سپتامبر با نام روز دانش آغاز می‌شود و حتی اگر تعطیلات پایان هفته با این روز مقارن باشد بازهم آیین آغاز سال تحصیلی در همان روز انجام خواهد شد.

در این مراسم دانش آموزان پایه‌های بالاتر به کمک دانش‌آموزان جدیدالورود می‌آیند و زنگ مدرسه هم در این روز نواخته می‌شود.

مدارس با قوانین عجیب؛ از ساخت کلاس درس با بطری بازیافتی تا رسیدن به مدرسه با زیپ لاین

پرجمعیت‌ترین مدرسه در دنیا

یکی از مدارس هند با ۳۲ هزار دانش آموز در یک کلاس به عنوان پرجمعیت‌ترین مدرسه دنیا شناخته شده است

در این مدرسه هزار کلاس درس ۳۷۰۰ رایانه وجود دارد و هر سال بیش از هزاران پوند برای هزینه کتاب و تجهیزات این مدرسه در نظر گرفته می‌شود.

اجباری نبودن گذراندن دوره پیش دبستانی

در مدارس کنیا شرکت دانش آموزان در دوره پیش دبستانی اجباری نیست و ضرورتی ندارد که پیش از ورود دانش آموز به پایه اول کلاس‌های دیگری برای وی در نظر گرفته شده باشد.

دوره آموزشی به وقت غذاخوردن

ساعت غذا خوردن در مدارس فرانسه به عنوان بخشی از برنامه آموزشی در نظر گرفته می‌شود و صرفاً از دانش آموزان انتظار نمی‌رود که غذا‌های مختلف و مناطق آن را بشناسند بلکه دانش آموزان باید در این زمان غذا خوردن با شیوه‌های صحیح و داشتن چارچوب در این مورد را آموزش ببینند.

مدارس با قوانین عجیب؛ از ساخت کلاس درس با بطری بازیافتی تا رسیدن به مدرسه با زیپ لاین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار