هواشناسی استان سمنان درباره فعالیت سامانه بارشی در سمنان هشدار داد

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیلاب و اختلال تردد در جاده های کوهستانی این استان هشدار داد.

هواشناسی استان سمنان درباره فعالیت سامانه بارشی در سمنان هشدار دادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، غلامرضا حسنی غربا مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: با آغاز فعالیت سامانه جدید بارشی از اواخر وقت چهارشنبه تا شنبه، بارش باران و برف، در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید و در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش برف، کولاک، مه آلودگی، کاهش دید و یخ زدگی رخ می‌دهد.

وی افزود: بارش‌های روز پنجشنبه رگباری است و با توجه به شدت بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان وجود دارد.

حسنی غربا یادآور شد: اختلال در تردد محور‌های استان به ویژه در نواحی شمالی و کوهستانی به دلیل بارش برف، وزش باد شدید و کولاک، کاهش دما و یخبندان، لغزندگی، مه آلودگی و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به شدت کاهش دما تمهیدات لازم برای تامین حامل‌های انرژی نیز باید پیش بینی شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان همچنین درباره خسارت‌های ناشی از سرما و بارندگی به هشدار هواشناسی به کشاورزان، باغداران و دامداران هشدار داد.

وی گفت: کشاورزان از محلول پاشی و سم پاشی و از هرگونه هرس سبز در باغ‌ها به دلیل بارش باران، برف و وزش باد شدید خودداری و از پاکسازی راه آب مزرعه‌ها و باغ‌ها اجتناب کنند.

حسنی غربا تصریح کرد: کشاورزان بذر، کود، سموم و هر گونه محصول را به انبار‌های مسقف انتقال داده و نهال‌های جدید در نهالستان‌ها برای محافظت از خسارت ناشی از کاهش قابل ملاحظه دما بپوشانند.

به گفته وی، کشاورزان اقدام‌های لازم برای حفاظت از سامانه‌های آبیاری، ادوات کشاورزی، گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد: در این روز‌ها دامداران از چرای دام در مسیر مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب و نهاده‌های مورد نیاز دام هایشان را تا قبل از بارندگی تامین کنند. ورود سامانه بارشی جدید، بارش شدید برف، باران، کاهش دما تا ۱۵ درجه زیر صفر و احتمال جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف این استان را به همراه دارد.

غلامرضا حسنی غربا در پایان ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین الگو‌های پیش یابی، با ورود سامانه بارشی به استان و نفوذ توده هوای سرد از عرض‌های شمالی به کشور، از جمعه تا شنبه هم دمای هوا در استان سمنان بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش نسبی دارد. برودت هوا تا اواسط هفته آینده در استان باقی می‌ماند و در این مدت در بیشتر نقاط، دمای زیر صفر پیش بینی می‌شود به گونه‌ای که دما در نواحی سردسیر و کوهستانی استان سمنان به ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

انتهای پیام / گ

جزئیات هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی سمنان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار