رئیس سازمان محیط زیست کشور:

حذف بودجه مدیریت پسماند به منزله نابودی مناطق شمالی است/ کمبود آب سبب انقراض یوزپلنگ شد

کلانتری گفت: آبزیان همه رودخانه‌های شمال و شیرابه‌ها از بین رفته‌اند و حذف بودجه پسماند به منزله نابودی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان مازندران گفت:در بودجه سال آینده کشور، اعتبار تخصیص یافته به پسماند کشور با الویت استان‌های شمالی و مازندران لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات زیست محیطی استان‌های شمالی نیازمند استراتژی است، افزود: مدیریت پسماند‌ها در همه کشور از جمله در شمال به یک معضل تبدیل شده است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور افزود: با تصویب هر بودجه‌ای در سال ۹۸ برای مدیریت پسماند‌ها در سازمان حفاظت محیط‌ زیست، استان‌های شمالی بخصوص مازندران در اولویت قرار خواهند گرفت.

کلانتری با اشاره به ممکن نبودن انتقال آب بین بخشی بدون در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی، گفت: برخی شاخص‌های زیست محیطی کشور به دلیل نبود توسعه پایدار در این بخش مناسب نیست.

معاون رئیس جمهور گفت: تشکل‌ها و سازمان های مردم نهاد در کنار سرمایه گذاران بخش خصوصی در کنار دولت به حفظ پایداری محیط زیست کمک کنند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور، پنهان کردن برخی مشکلات زیست محیطی مانند تنش‌های آبی و کم آبی از مردم را نادرست اعلام کرد و افزود: کم آبی به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات زیست محیطی کشور موجب گسترش رقابت برای تامین آب شده است.

حسین زادگان استاندار مازندران نیز در کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان مازندران با بیان اینکه رفع مشکلات زیست محیطی مازندران نگاه ملی را طلب می‌کند، گفت: محیط زیست مازندران متعلق به همه‌ی ایرانیان است.

استاندار مازندران مدیریت پسماند و نهضت درختکاری را از الویت‌های کاری خود اعلام کرد و گفت: تاکنون از ظرفیت مردم، سمن‌ها، رسانه‌ها و فضای مجازی بهره گیری نشود مشکلات پسماند سامان نمی‌یابد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار