جزئیات خسارت سیلاب در پلدختر

شهردار پلدختر، جزئیات خسارت‌های سیلاب در این شهر را اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،صمد چراغی پور شهردار پلدختر گفت: ۲۵ میلیارد ریال برای بهسازی و بازسازی کامل کانال تخریبی خیابان، ولی عصر (عج) این شهر که در جریان بارندگی‌ها تخریب شده نیاز است.

وی، گفت: برای رفع مشکلات فعلی نقاط فرو ریخته کانال خیابان، ولی عصر (عج) شهر پلدختر حدود پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نیاز ۲۵ میلیارد ریالی برای بازسازی کانال تخریب شده خیابان ولیعصر

شهردار پلدختر، افزود: برای بهسازی و بازسازی تمام کانال حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، بخشی از این کانال در حد واسط جاده ترانزیتی نیز نشست کرده که محسوس است و هر لحظه امکان تخریب بیشتر دارد و در این صورت تردد در جاده سراسری قطع می‌شود.

چراغی پور، گفت: با توجه به بارندگی‌هایی که شامگاه چهارشنبه (شب گذشته) در این شهر که در یک بازده زمانی حدود نیم ساعت با حجم زیادی اتفاق افتاد همه جداول و انهار داخل شهر دچار آبگرفتگی شدند.

وی، افزود: بخشی از ساختمان‌های مسکونی مردم در کوی «بسیجیان» و «تنگ علی» دچار آبگرفتگی شد و در واقع مهم‌ترین مشکلات هنگام بارندگی به مسکن مهر پلدختر بر می‌گردد، کانال خاکی که در این منطقه وجود دارد به دلیل این که عملیات آبخیزداری در بالا دست آن انجام نشده، متاسفانه حجمی از آورد آب وارد آن می‌شود.

شهردار پلدختر،اضافه کرد: بر این اساس در ساعات اولیه بارش بخش زیادی از کانال از آب پر می‌شود و از خیز انتفاع خارج می‌شود و دوباره باید لایروبی شود تا در بارش‌های بعدی بتواند در یک بازدهی بیشتر پاسخگو باشد.

فاضلاب شهر وارد رودخانه «کشکان» شد

چراغی پور، افزود: در پی بارش‌های شب گذشته سیلاب وارد سایت مسکن مهر پلدختر شد، بنابر این اجرای کانال سنگ و سیمان و عملیات آبخیزداری در بالا دست بهترین راهکار‌هایی است که به ذهن می‌رسد که منوط به تامین اعتبار است.

وی، گفت: تصمیمات و اقداماتی در این راستا در استان گرفته شده که بر اساس آن باید در ماه‌های آینده اتفاقاتی از سوی اداره منابع طبیعی در این رابطه رخ دهد.

شهردار پلدختر، افزود: خیابان، ولی عصر (عج) شهر پلدختر که بخشی از آن در محل تلاقی با رودخانه کشکان تخریب شده بود دوباره یک پنل آن فرو ریخت که چسبیده به ساختمان‌های تجاری و مسکونی است و اگر این روند که دور از ذهن نیست ادامه پیدا کند باعث می‌شود ساختمان‌های تجاری و مسکونی مردم با مشکل مواجه شوند.

چراغی پور، اضافه کرد: آب آشامیدنی این بخش از شهر قطع شد و فاضلاب شکسته بود که متاسفانه بر اثر آن هم اکنون فاضلاب وارد رودخانه کشکان می‌شود.

بخش‌هایی از دیواره ساحلی شهر تخریب شد

وی، افزود: در اواسط این کانال باز هم یک حفره ایجاد و باعث فرو ریزش خیابان، ولی عصر (عج) شده و شهرداری پلدختر به واسطه آن مجبور به مسدود کردن این خیابان شد و اگر اقدامات عاجلی در برقراری تردد مردم انجام ندهیم احتمال بروز مشکلات اجتماعی و نارضایتی عمومی فراهم می‌شود.

شهردار پلدختر، تصریح کرد: بخش‌هایی از دیواره ساحلی در سیلاب گذشته تخریب و بخش‌هایی از آن نیز در سیل‌های اخیر مشکل پیدا کرده و در مجموع حدود ۳۰ درصد باقی مانده آن نیاز به بازسازی دارد.

چراغی پور، گفت: انتظار می‌رود با توجه به کمبود منابع، امکانات و تجهیزات در شهرستان، مدیریت بحران استان و کشور به این مشکلات نسبت به تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز ورود پیدا کنند و مدیریت شهری پلدختر را حمایت و پشتیبانی کنند.

منبع مهر

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار