آغاز طرح ویژه نظارت و بازرسی نوروز ۹۸ از یکم بهمن ماه

طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات از یکم بهمن ماه در مازندران آغاز می‌شود.

 محمدپور عمران مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: از ابتدای بهمن ماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات با عنوان طرح ویژه نظارت و بازرسی نوروز ۹۸ در استان مازندران اجرا خواهد شد.

وی افزود: با توجه به ضرورت استمرار نظارت و بازرسی از بازار کالا و خدمات به ویژه اقلام پر مصرف و اولویت دار، این طرح با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها در سراسر استان مازندران و به صورت همزمان اجرا خواهد شد.

محمدپور عمران هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا و خدمات اعلام کرد و گفت:: در طرح ویژه نظارت و بازرسی نوروز ۹۸ از ظرفیت سایر دستگاه‌ها از جمله تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اداره بهداشت و درمان و ناظران افتخاری استفاده خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط بر فرآیند تامین و توزیع کالا و خدمات با قیمت مناسب به مصرف کنندگان، انجام گشت‌های مشترک، تسریع در رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی و برخورد با تخلفات از دیگر اهداف این طرح است.

وی افزود: ۱۴۶ هزار واحد صنفی در مازندران از آغاز امسال تا کنون مورد بازرسی قرارگرفت که منجر به تشکیل ۱۰ هزار و ۴۰۰ فقره پرونده تخلف شد.

محمدپور عمران ارزش ریالی پرونده‌های متشکله را ۵۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بیشترین تخلفات انجام شده در زمینه گرانفروشی، درج نشدن قیمت، و ارائه ندادن فاکتور بوده است.

وی افزود: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلفات اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب و عدم عرضه کالا و خدمات می‌توانند موارد را به تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

انتهای پیام/آ

جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا از یکم بهمن ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار