نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس خبر داد؛

وجود بزرگترین سایت آهن اسفنجی کشور در سیرجان

حسن پور گفت: امروز بزرگ‌ترین سایت آهن اسفنجی در سیرجان قرار دارد و استان کرمان گوی سبقت را از دیگر مناطق ربوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی امروز در همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی استان کرمان و کشور افغانستان در اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان تنها استانی است که زنجیره فولاد را تکمیل کرده است گفت: استان کرمان با تولید بیش از ۵۰ میلیون تن سنگ آهن، ۱۷ میلیون تن گندله، ۱۰ میلیون تن فولاد رتبه اول کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته بزرگ‌ترین سایت آهن اسفنجی دنیا متعلق به چین بود گفت: امروز بزرگ‌ترین سایت آهن اسفنجی در سیرجان قرار دارد و استان کرمان گوی سبقت را از دیگر مناطق ربوده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به راحتی می‌توان با فعال کردن معادن فراوانی که وجود دارد، معدن را جایگزین نفت کنیم افزود: با این کار می‌توان وابستگی اقتصاد کشور به نفت را قطع کرده و در برابر رجزخوانی‌ها و یاوه‌گویی‌های آمریکایی‌ها بایستیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت معادن دو کشور ایران و افغانستان آنقدر زیاد است که همه فعالیت‌های صد سال گذشته در این دو کشور کمتر ۲۰ درصد از اکتشافات دو کشور است بیان کرد: تنها با فعال شدن معادن می‌توانیم آقای دنیا باشیم.

حسن‌پور با بیان اینکه چرا باید با داشتن این همه منابع طبیعی، پتاسیل و ظرفیت‌های خدادادی باز هم فقیر داشته باشیم و باز هم نگاه ما به دست بیگانه باشد گفت: من منکر ارتباط با دیگر کشور‌ها نیستم، اما باید نگاه ما به خودمان باشد.

وی با اشاره به اینکه ما آمادگی داریم که تمامی نیاز‌های نه تنها افغانستان که منطقه را در بحث فولاد برطرف کنیم عنوان کرد: تنها شهرستان سیرجان و بردسیر ۱۴ کارخانه فولاد دارند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دهه مبارکه فجر امسال توسط معاون اول رئیس جمهور نخستین کارخانه شمش فولاد استان کرمان در بردسیر به بهره‌برداری می‌رسد گفت: دومین پروژه فولادی هم در سیرجان در ایام نوروز افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر تمام دنیا را بازدید کنیم در بحث زنجیره فولاد هیچ جای دنیا کاری مانند سیرجان انجام نشده است گفت: در بحث زنجیره فولاد از معدن تا شمش همه عملیات ما با نوار نقاله است و هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دادیم.

حسن‌پور با بیان اینکه در سایر بخش‌ها هم این آمادگی را داریم که کل نیاز‌های افغانستان را تامین کنیم افزود: سه منطقه ویژه اقتصادی جدید در استان کرمان اضافه می‌شود و با وجود هفت منطقه ویژه اقتصادی به اندازه هفت کشور منطقه در استان کرمان ظرفیت فراهم شده است.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ی

 

تنها با فعال شدن معادن می‌توانیم آقای دنیا باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار