تعطیلی دولت آمریکا مانع انتشار آمار تراز تجاری کانادا شد

اداره آمار کانادا اعلام کرد به دلیل تعطیلی دولت فدرال آمریکا، نتوانسته است تراز تجاری را در ماه دسامبر محاسبه کند.

تعطیلی دولت آمریکا مانع انتشار آمار تراز تجاری کانادا شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اداره آمار کانادا روز پنجشنبه اعلام کرد به دلیل تعطیلی دولت فدرال آمریکا نتوانسته است تراز تجاری را در ماه دسامبر محاسبه کند.

اداره آمار کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد این بحران سیاسی آمریکا "ضربه‌ای مستقیم به جمع آوری، تهیه و انتشار آمار مربوط به تجارت کالا‌های کانادایی در سطح بین الملل محسوب می‌شود، زیرا تا زمانی که تعلیق فعالیت‌های دولت فدرال آمریکا ادامه داشته باشد نمی‌توان آمار صادرات کانادا به آمریکا را دریافت کرد."

کانادا انتشار گزارش ماهانه خود درباره تجارت بین الملل - صادرات و واردات - این کشور را که قرار بود پنجم فوریه منتشر شود به زمان بعدی موکول کرد. آمریکا و کانادا هر روز حدود دو میلیارد دلار کانادا (یک میلیارد و سیصد میلیون یورو) کالا مبادله می‌کنند و بازار آمریکا ۷۵ درصد صادرات کانادا را جذب می‌کند.

اداره فدرال آمار کانادا اعلام کرد بخش آمار‌های تجاری این اداره که در حال حاضر به عنوان شاخص اقتصاد کانادا به حساب می‌آید بدون آمار صادرات با محدودیت رو به رو است.

تعطیلی دولت فدرال آمریکا از چهار هفته قبل شروع شده است و از اختلاف نظر بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور و مخالفان دموکرات او در کنگره ناشی می‌شود. رئیس جمهور آمریکا بودجه پنج میلیارد و هفتصد میلیون دلاری را برای ساخت دیوار در مرز مکزیک برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی خواستار است و دموکرات‌ها آن را کاملا رد می‌کنند. این بحران حدود ۸۰۰ هزار کارمند فدرال را به بیکاری اجباری یا کار بدون حقوق در شغل‌هایی که اساسی تلقی می‌شود، کشانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار