دهه فجر امسال، ۷ باب مدرسه در بوکان افتتاح می‌شود

مدیر آموزش و پرورش بوکان گفت: دهه فجر امسال، هفت باب مدرسه در این شهرستان افتتاح می‌شود.

سلیمان مام عزیزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوکان در گفتگو  با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با بیان اینکه در ایام دهه فجر امسال، هفت باب مدرسه در نقاط مختلف این شهرستان افتتاح خواهد شد، یادآور شد: مدرسه راهنمایی سه کلاسه روستای قره گول که با صرف هزینه ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال توسط خانواده خیر سالک آماده بهره برداری است و همچین مدرسه ۱۰ کلاسه محله امیر آباد بوکان، مدرسه یک کلاسه روستای پیر بهاالدین و مدرسه‌های دو کلاسه روستا‌های ینگی کند، امیرآباد، لگز و قادرآباد از جمله پروژه‌هایی هستند که همزمان با ۴۰ سالگی انقلاب شکوهمند ایران، به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه خیرین نقش بسیار پر رنگی در ساخت مدارس در این شهرستان دارند، افزود: در حال حاضر حدود هفت باب مدرسه از جمله مدرسه روستا‌های کانی اله سیده، حصار بلاغی، منوچهری، قاجر، اوزن قشلاق و کلتگه نیز توسط خیرین مدرسه ساز در بوکان در حال ساخت است.

مام عزیزی یادآور شد:برای افزایش سرانه فضا‌های آموزشی در بوکان، یک سوم اعتبارات این شهرستان برای ساخت فضا‌های آموزشی اختصاص یافته است.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

بوکان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد، ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهر پر جمعیت آذربایجان غربی است.


 
انتهای پیام/م
 

افتتاح هفت باب مدرسه در بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.