برگزاری دومین مجمع سلامت شهرستان اشکذر

دومین مجمع سلامت شهرستان اشکذر با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ،  محمدعلی شاه حسینی فرماندار اشکذر در دومین مجمع سلامت این شهرستان اجتماعی شدن سلامت را مستلزم مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: نظام سلامت بدون همکاری و همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی نمی‌تواند در ماموریت‌های سازمانی خود موفق عمل کند و باید تلاش کرد تا در جهت حفظ و توسعه سلامت مردم به عنوان امری اجتناب ناپذیر از تمام ظرفیت شهرستان بهره برد.

وی راه اندازی کانون‌های سلامت محلات را یکی از برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت در سطح کشور برشمرد و افزود: در مرکز شهرستان پنج کانون سلامت محلات راه اندازی شده که در تلاش هستیم تا در بخش مرکزی و خضرآباد هم روستا‌ها را به عنوان این کانون‌ها و در جهت مشارکت هر چه بیشتر مردم در امر سلامت راه اندازی کنیم.

فرماندار اشکذر پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان مناطق مختلف شهرستان را یادآور و بر حمایت و توجه جدی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی جهت اتمام آن‌ها تاکید کرد.

شاه حسینی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز می‌طلبد که مرکز بهداشت شهرستان بازدید و نظارت مستمری بر وضعیت مجموعه‌های رفاهی و اقامتی بین راهی که ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد داشته باشند.

لطفی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی نیز در این نشست مهمترین هدف تشکیل مجامع شهرستانی را ایجاد یک فرصت برای هم اندیشی و رصد مشکلات حوزه سلامت مردم عنوان کرد.

لطفی بیان کرد: تقویت کانون‌های سلامت محلات در شهرستان ها، توسعه سیاست‌های حامی سلامت با دارا بودن پیوست سلامت، توسعه محیط‌های حامی سلامت و مشارکت بیش از پیش مردم در امر اجتماعی شدن و مراقبت از سلامت خود، خانواده و جامعه محور‌های مهمی هستند که در صورت توجه ویژه به آن‌ها می‌تواند در ارتقا و توسعه سلامت مردم موثر واقع شود.


انتهای پیام/ ا

اجتماعی شدن سلامت را مستلزم مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.