رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بی‌توجهی صنعت و بخش دولتی به رباتیک/ ربات‌های با کیفیت در نقش امداد رسان ظاهر می‌شوند

موسی خانی گفت: ربات‌های با کیفیت دانشجویی می‌توانند بسیاری از مشکلات امدادی را برطرف کنند.

بی توجهی صنعت و بخش دولتی به رباتیک /  ربات‌های با کیفیت دانشجویی در نقش امداد رسان ظاهر می‌شوندمرتضی موسی خانی رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر ربات‌هایی بسیار خوبی توسط دانشجویان ساخته شده‌‌اند و هر کدام از آنها قابلیت‌های بالایی دارند.

ربات‌ها زنجیره‌ای ساخته نمی‌شوند

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران با اشاره به ورود ربات‌ها به بخش صنعت گفت: بخشی از ربات‌ها تجاری شده‌اند، برخی دیگر خیر؛ البته توجه به این نکته ضروری است و باید بدانیم که ربات‌ها به شکل زنجیره‌ای تولید نمی‌شوند بلکه سفارشی و موردی هستند.

وی با بیان اینکه انتظار ما از صاحبان صنایع و بخش دولتی بسیار زیاد است، اظهار کرد: ما انتظار داریم وقتی ربات آتش نشان ساخته می‌شود سازمان آتش نشانی از ما این ربات را خریداری کند اما متاسفانه تا کنون از سوی این سازمان سفارشی نداشته‌ایم.

مشکلات پروازی سد راه ربات‌های امدادرسان

موسی خانی با اشاره به ربات امداد رسان بیان کرد: به دلیل وجود برخی مشکلات پروازی نمی‌توانیم از ربات امداد رسان استفاده کنیم؛ البته اگر مشکلات به طور کامل برطرف شوند می‌توان در بخش امداد و نجات، هم از این ربات‌های پرنده استفاده کرد و هم از خودروهای کوچک آمبولانسی که برای رساندن پزشک به محل حادثه تولید شده‌اند، بهره‌ ببریم.

رئیس دانشگاه آزاد قزوین با اشاره به اینکه صنعت باید به توان دانشجویان اعتماد کند، اظهار کرد: ربات‌هایی که توسط دانشجویان ساخته شده‌اند قابلیت‌های بسیار خوبی دارند؛ صاحبان صنعت باید به میدان بیایند و به دانشجویان اعتماد کنند تا به واسطه این اعتماد ربات‌های با کیفیت، تجاری سازی شوند و در صنعت به کار گرفته شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار