کسر اعتبار ۷۰ درصدی از بودجه قرآنی کشور

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان گفت: ۷۰ درصد از بودجه‌های قرآنی سال ۹۸ کسر شده و این معضل و است.

ابراز تاسف از کسر اعتبار ۷۰ درصدی بودجه قرآنی کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان  گفت: ظرفیت قرآنی استان کرمان بسیار بالاست در این استان نفرات اول مسابقات بین‌المللی قرآن را داریم که این ظرفیت عظیم و خوب می‌تواند به کمک جامعه فرهنگی و دینی بیاید تا بر مشکلات فائق آییم.

محمدعلی مشهدی، گفت: ظرفیت قرآنی استان کرمان بسیار بالاست در این استان نفرات اول مسابقات بین‌المللی قرآن را داریم که این ظرفیت عظیم و خوب می‌تواند به کمک جامعه فرهنگی و دینی بیاید تا بر مشکلات فائق آییم.

وی افزود: استان کرمان یک جغرافیای بسیار بالا دارد و از شمال تا جنوب مشکلات و مسائل متعددی داریم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی که در سطح استان در خصوص اتحادیه داریم بحث دو ارشاده بودن استان کرمان است، بیان کرد: در جنوب بخشی از ادارات به صورت اداره کل مستقل عمل می‌کنند مانند اداره فرهنگ و ارشاد که البته همکاری خوبی دارند، اما به لحاظ استقلالی که وجود دارد هنوز نتوانستیم بخش جنوب استان را با خودمان همراه کنیم.

وی با اشاره به اینکه مؤسسات فرهنگی چنانچه در قانون مالیات آمده از پرداخت مالیات معاف هستند، افزود:، اما مؤسسات قرآنی ما با مشکل مالیاتی مواجه هستند در بعضی استان‌ها از جمله استان ما سلیقه‌ای عمل می‌شود که نیاز به بررسی بیشتر دارد با توجه به نوپا بودن اتحادیه نیاز داریم که بودجه‌هایی برای آن که اتحادیه مردمی است در نظر گرفته شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان بیان کرد: برای اینکه چراغ فعالیت‌های قرآنی در استان خاموش نشود مدیران با تمام وجود کار می‌کنند و برای انجام فعالیت‌ها پای ثابت بودجه‌ای نیاز داریم.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گردهمایی مدیران مؤسسات قرآنی کرمان گفت: علی‌رغم همه فراز و نشیب‌های استان در حوزه تشکل و فعالیت‌های قرآنی که بخشی از آن جای تأسف است و مسائل و مشکلاتی در این حوزه وجود داشته که سرعت کار را کم کرده است.

وی بیان داشت: جای خوشبختی وجود دارد در این چند سال اخیر بسیار اتحاد و انسجام خوبی بین دستگاه‌های فرهنگی ایجاد شده و هر قدمی برداشته شده با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی بوده است.

وی افزود: سعی کردیم دغدغه‌های مؤسسه‌های قرآنی را کاهش دهیم و اعتقاد داریم و هدف ما این است که جامعه تبدیل به یک جامعه قرآنی شده و فرهنگ قرآنی در آن ساری و جاری شود.

احمد انارکی‌محمدی، عضو فراکسیون عترت و قرآن مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه‌هایی که در بخش فرهنگی و کار‌هایی که علیه اسلام ناب محمدی و شیعیان توسط آل‌سعود انجام می‌شود و هر روز با روش جدیدی پیش می‌روند، افزود:، اما امروز بودجه قرآنی کشور ما زمانی که بین ۸۰ میلیون جمعیت مسلمان تقسیم کنیم سرانه هر نفر ۳۰۰ تومان می‌شود.

عضو فراکسیون عترت و قرآن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۴ درصد کل بودجه کشور بودجه فرهنگی است که جای تأسف است با همه آسیب‌هایی که در جامعه اتفاق می‌افتد در آینده اثرات مخرب خود را به جامعه نشان می‌دهد با این بودجه‌ها نمی‌توان در مقابل هجمه فضای مجازی و تبلیغات دشمن مقابله کرد.

انارکی‌محمدی با اشاره عدالت در تقسیم بودجه‌ها بیان کرد: به عنوان عضو فراکسیون عترت و قرآن مجلس پیگیر تقسیم بودجه مؤسسات قرآنی خواهم بود، اما متأسفانه حدودا کشور ما به سمت لابی‌گری رفته و این مؤسسات مستثنی نیستند.

گردهمایی مدیران مؤسسات قرآنی با حضورمدیران موسسات قرآنی استان کرمان  به میزبانی شهر سرچشمه برگزار شد.


انتهای پیام/ح

کاهش بودجه موسسات قرآنی

برچسب ها: بودجه 98 ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار