تعداد کتابخانه‌های روستایی مهریز بیشتر از کتابخانه‌های شهری است

مدیر کل کتابخانه‌های استان یزد گفت: کیفیت خوب کتابخانه‌های روستایی مهریز نشانه پویای روستا‌ها و اهمیت دادن مسولان به امر کتاب و کتابخوانی است.

 رقیه دوست فاطمی‌ها مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، با اشاره به کیفیت خوب کتابخانه‌های روستایی و شهری  مهریز، گفت:  شهرستان مهریز دارای یازده کتابخانه است که  با همت خیرین ساخته شده و خود نشانه پویای روستا‌ها و اهمیت دادن مسولان به امر کتاب و کتابخوانی است.

دوست فاطمی‌ها  افزود: کتابخانه‌های روستایی شهرستان مهریز کیفیت بهتری نسبت به کتابخانه‌های شهری دارد و به طور کلی کتابخانه‌ها استان یزد از نظر وضعیت زیر بنایی و منابع کتاب در جایگاه مناسبی است.

وی با اشاره به عضویت ۶هزار ۲۰۰ نفر در کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: در جهت انتخاب روستای دوستدار کتاب باید دهیار آن منطقه توانایی لازم جهت مستند سازی را داشته باشد چرا که هرچه کار‌های انجام شده به شکل زیبا و مستند ارائه شود می‌تواند آن روستا را در جشنواره دوست دار کتاب به عنوان نامزد برتر معرفی کند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: مسولان، کتاب داران، خیرین و انجمن کتابخوان برتر یکی راه‌های سنجش این عنوان‌ ثبت فعالیت‌ها در سامانه کتابخانه‌ها هستند که در سه روستای شهرستان مهریز فعالیت‌ها و طرح‌های خوبی انجام داده اند.

وی ادامه داد: امکان گسترش فضای کتابخانه شهدای خورمیز با حق انتفاع تا سال آینده به پایان می‌رسد و به محل مناسبتری انتقال خواهد یافت.

شهرستان مهریز دارای ۶ کتابخانه‌های روستایی و  ۵کتابخانه‌های شهری است.

 ۶هزار دویست نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.

انتهای پیام/ی

 کتابخانه‌های روستایی و شهری  مهریز از کیفیت خوبی برخوردار است

برچسب ها: معرفی کتاب ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار