رئیس سازمان بنیاد مستضعفان:

بنیاد مستضعفان از مسئولیت خود در ساختمان پلاسکو شانه خالی نمی‌کند

سعیدی‌کیا، گفت: در احداث ساختمان پلاسکو معطل هیچ چیزی نمی‌مانیم و بنیاد مستضعفان از مسئولیت خود شانه خالی نمی‌کند.

بنیاد مستضعفان از مسئولیت خود در ساختمان پلاسکو شانه خالی نمی‌کند/ یک ساختمان مدرن به جای پلاسکو ساخته می‌شودبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سعیدی‌کیا رئیس سازمان بنیاد مستضعفان در آیین تجلیل از منتخبان مسابقه طراحی پلاسکو نو با بیان اینکه روز بعد از حادثه پلاسکو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌طی تماس تلفنی با وزیر کشور اعلام کردند که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بر سر صحنه حادثه برویم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، من آنجا گفتم که پلاسکو ر‌ا ظر‌ف دو سال می‌سازیم، ا‌ما تأکید کردم پس از اخذ پروانه ساخت می‌سازیم.

وی ادامه داد:‌ همه دستگاه‌های تخصصی در این حادثه ذی مدخل هستند و بنیاد هیچ وقت از انجام وظیفه و مسئولیت خود در ساختمان پلاسکو  شانه خالی نمی‌کند.

سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه بعد از انجام مقدمات و بررسی همه مسائل حقوقی به عنوان یک خواست ملی به میدان آمدیم و با توجه به درخواست کسبه و انجام یک وظیفه ملی سعی کردیم این ساختمان را هرچه سریع‌تر بسازیم.

رئیس سازمان بنیاد مستضعفان، اظهار کرد: زمانی که شروع به ساخت کردیم به د‌لیل آنکه حادثه جانی رخ د‌ا‌ده بو‌د، قوه قضاییه بر‌ا‌ی رسیدگی بیشتر ساختمان ر‌ا پلمب کر‌د، رئیس‌جمهور هم هیئت بررسی حادثه متشکل از اساتید فن تشکیل داد. جلسات مکرری برگزار شد تا کار پیش برود. فقط ۵۱ جلسه د‌ر سطح ملی درباره پلاسکو برگزار شد.


بیشتر بخوانید: مهر ۹۹ پلاسکو به بهره برداری می‌رسد 


وی با اشاره به اینکه مسابقه ملی برای طراحی پلاسکو برگزار شد، بیان کرد: اظهارنظرهای زیادی در بخش‌های مختلف برای این حوزه انجام و فراخوانی برای ارائه ایده‌های جدید داده شد و نهایتا ۱۰ اثر انتخاب شد.

سعیدی کیا تصریح کرد: طبق نظر شهرداری زمین همجوار پلاسکو که برای پارکینگ در نظر گرفته شده بود رفع معارض شد و طرح‌های مقدماتی ساختمان جدید مطابق طرح تفصیلی ارائه و مقرر شد تا ساختمان پلاسکو در ۸ طبقه ساخته و نیازهای این ساختمان در آنجا برآورده شود، ولی به‌ هرحال د‌ر این مد‌ت سه شهردار و یک سرپرست د‌ر شهرداری تهران عوض شد که کار ما ر‌ا طولانی‌تر کر‌د.

وی اظهار کرد: در زمان نجفی شهردار تهران صورت جلسه جدیدی را با حضور بنیاد مستضعفان، شهرداری و دادستان امضا کردیم و مقرر شد  قرار بو‌د همه سطح هم ۱۵ طبقه و هم پنج طبقه یکجا ساخته شو‌د، اما این طرح مورد قبول تمام صاحبان سرقفلی قرار نگرفت و متأسفانه صاحبان سرقفلی پنج طبقه با اجرای این طرح مخالفت کردند و همین موضوع باعث شد که مجددا جلسات جدیدی برگزار شود.

رئیس سازمان بنیاد مستضعفان، افزود:‌ در آن دوره بنده‌ نامه‌ای به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نوشتم و در آنجا اعلام کردم که متأسفانه هر تصمیمی که برای این ساختمان گرفته می‌شود یک فردی آن را به هم می‌زند، بنابراین از شما درخواست می‌کنم که به یک جمع بندی برسید و تکلیف بنیاد را برای ساخت پلاسکو مشخص کنید.

سعیدی‌کیا اظهار کرد: در آن دوره کار به مقیمی استاندار تهران سپرده شد و از سال ۹۶ جلسات متعددی برای آن‌ها برگزار کردیم و نهایتا در ۲۱ خرداد سال ۹۷ جلسات به یک جمع بندی نهایی رسید و به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شد.

رئیس سازمان بنیاد مستضعفان، گفت: مالکان سرقفلی پنج طبقه اصرار داشتند که خود آنها تمام واحدهای این ساختمان پنج طبقه را با هزینه و مسئولیت خودشان مقاوم سازی کنند و کار را به ما واگذار نکردند در نتیجه مقرر شد نیمی از صاحبان این ساختمان پنج طبقه در دفترخانه‌ای که شهرداری منطقه ۱۲ مشخص کرده، بروند و در آنجا مسئولیت تمام ساختمان‌های خود را بر عهده بگیرند و امضا کنند.

وی تصریح کرد: در نتیجه برای ساختمان پلاسکو کار به دو دسته تقسیم و مقرر شد که شورای ساختمان پنج طبقه واحد‌های خود را مقاوم سازی کنند و بنیاد مستضعفان ساختمان ۱۵ طبقه‌ای را با حضور و همکاری تمامی دستگاه‌ها احداث کند.

سعیدی‌کیا، تأکید کرد: ساختمان پلاسکو در کمیسیون ماده ۵ شهرداری بررسی شد و تمام ابعاد احداث این ساختمان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان بنیاد مستضعفان، اظهار کرد: در کمیسیون ماده ۵ طرح پلاسکو در دوران آقای افشانی مطرح شد و در این جلسه استاندار تهران هم شرکت کرد در نتیجه بعد از برگزاری جلسات متعدد بسیار و شهردار شدن حناچی طرح جدید پلاسکو به تصویب تمام دستگاه‌ها رسید و مصوبات آن ابلاغ شد.

وی گفت: از مهر ماه سال ۹۷ کار ساخت پلاسکو آغاز شده و ما اعلام کردیم که تا شهریور ۹۷ ساختمان جدید پلاسکو به تمام کسبه تحویل داده می‌شود، خوشبختانه در هفته گذشته طرح جدید پلاسکو در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید، بنابراین هیچ منع قانونی دیگری برای احداث این ساختمان وجود ندارد.

سعیدی‌کیا بیان کرد:‌ امیدواریم از اوایل بهار سال ۹۸ نصب اسکلت این ساختمان آغاز شود و تمامی ۱۴ دستگاه ذی مدخل از جمله قوه قضاییه برای احداث آن‌ها همکاری‌های لازم را انجام دهند.

رئیس سازمان بنیاد مستضعفان، اظهار کرد: ‌بنیاد مستضعفان معطل هیچ چیزی نمی‌شود و کار خود را برای احداث یکی از مدرن‌ترین و بهترین ساختمان‌های تجاری ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

یک ساختمان مدرن به جای پلاسکو ساخته می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار