روایت یک مسیر؛

رشد چشمگیر تولید آهن و فولاد در سال‌های بعد از انقلاب/ صادرات ۸ میلیون تنی فولاد در سال ۹۶

رشد چشمگیر تولید آهن و فولاد در سال‌های بعد از انقلاب/ صادرات ۸ میلیون تنی فولاد در سال ۹۶رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد، گفت: در سال‌های بعد از انقلاب در بخش تولید آهن و فولاد پیشرفت‌های خوبی حاصل شد، به‌طوریکه هم اکنون رتبه ۱۳ دنیا در زمینه تولید را کسب کرده‌ایم.


محمد آزاد رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب گفت: قبل از انقلاب اسلامی ۸۰ درصد آهن از خارج از کشور تأمین می‌شد این درحالی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تأمین آهن در داخل به ۲۰ درصد رسید.

وی گفت: در سال‌های بعد از انقلاب در بخش تولید آهن و فولاد پیشرفت‌های خوبی حاصل شد، به‌طوریکه هم اکنون رتبه ۱۳ دنیا در زمینه تولید را کسب کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید: صنعت غذایی از مزرعه تا سفره مردم امتداد دارد/ شیرینی و شکلات در صدر تولیدات مواد غذایی 


آزاد با اشاره به صادرات حدود ۸ میلیون تن آهن و فولاد در سال۹۶، تصریح کرد:  ایران در مقایسه با سایر کشورها رتبه خوبی در حوزه صادرات آهن و فولاد دارد و هر ساله میران صادرات  افزایش می‌یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد، تأکید کرد: با توجه به آنکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در بخش فولاد فقط واردکننده بودیم، اما اکنون تولیدات فولاد نسبت به چهار سال گذشته بیشتر شده و توانسته‌ایم در این بخش به خودکفایی برسیم.

آزاد با بیان اینکه  آهن و فولاد از صفر تا صد تولید داخل است، اظهار کرد: در حال حاضر تمام مواد اولیه تولید فولاد از جمله زغال سنگ، گاز و نیروی انسانی در داخل تأمین می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با بیان اینکه بیش از ۴ هزار واحد صنفی توزیع کننده فولاد در تهران مشغول به فعالیت‌اند، تصریح کرد: تولید فولاد کشور بعد از انقلاب به جایگاه خوبی رسیده است.

انتهای پیام/

تولید فولاد کشور بعد از انقلاب به جایگاه خوبی رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
فواید این افزایش تولیدها و صادرات برای مردم چقدر هست و بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۳:۳۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
پس بخاطر همین قیمتها چندین برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
تو زندگی ما چه تاثیری داشت ؟؟؟؟؟
آخرین اخبار