سفر احتمالی رئیس‌جمهور عراق به واشنگتن برای درخواست معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران

عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق از احتمال سفر یک هیئت دولتی به ریاست «برهم صالح» به واشنگتن برای بررسی موضوع معافیت عراق از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران خبر داد.

سفر احتمالی رئیس جمهور عراق به واشنگتن برای درخواست معافیت از تحریم های آمریکا علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق از احتمال سفر یک هیئت دولتی به ریاست «برهم صالح»، رئیس جمهور این کشور، به واشنگتن برای بررسی موضوع معافیت عراق از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران خبر داد.

عامر الفایز، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق، با اشاره به اینکه این کشور مرزهای مشترک طولانی و همکاری تجاری گسترده ای با ایران دارد و نمی تواند به تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی پایبند باشد، گفت: دولت تصمیم دارد هیئتی بلندپایه به ریاست برهم صالح را به واشنگتن، پایتخت آمریکا، اعزام کند تا موضوع معافیت از تحریم های اقتصادی علیه تهران را بررسی کنند.

عامر الفایز در همین حین تاکید کرد: «عراق به طور قطع می تواند تحریم های آمریکا علیه ایران را رد کند و بدان پایبند نباشد، ولی می خواهد به طور همزمان روابط خود با واشنگتن و تهران را حفظ کند. دولت عراق اجازه نخواهد داد این کشور را به اختلافات منطقه‌ای و خارجی بکشانند و یا آنکه روابطش با دیگر کشورها در معرض تهدید قرار گیرد».

او افزود: هیئت اعزامی به واشنگتن می رود و زمان اعزام احتمالا پس از تشکیل کامل کابینه دولت به ریاست «عادل عبدالمهدی» خواهد بود.

پیش از این، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، نیز به سفیر آمریکا در بغداد گفته بود که این کشور به گاز و برق ایران نیاز دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عراق ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۳۰ دی ۱۳۹۷
تا وقتی اراده تصمیم گیری ندارند چکمه خارجی روی سرشان خواهد بود
آخرین اخبار