آموزش های فنی و حرفه ای نقش بسزایی در توانمندسازی افراد دارند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای نقش بسزایی در توانمندسازی افراد دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در نشست با تسهیلگران محلات که در استانداری خوزستان با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی و توانمند سازی مهارتی جوانان در محلات اهواز برگزار شد، گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در فنی و حرفه ای وجود دارد که با تعامل وهم افزایی دفاتر تسهیلگری کمک شایانی در اثربخشی آموزش مهارتی و تحقق رسالت فنی و حرفه ای می شود.

وی اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای با ایجاد زمینه اشتغال اقشار آسیب پذیر نقش اساسی در توانمندسازی افراد دارد و در صورت توانمندسازی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی شاهد بهبود وضعیت محلات و کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود .

سواعدی تصریح کرد: دفاتر تسهیلگر می توانند افراد جویای کار را جهت شرکت در دوره های آموزشی مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای در کلیه شهرستان های استان (بصورت رایگان) و یا آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای معرفی نمایند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: این افراد می توانند پس از شرکت در دوره های آموزشی و کسب توانمندی لازم و دریافت گواهینامه مهارت در فرصت های شغلی موجود جذب و یا مستقلا نسبت به راه اندازی کسب و کار و تولید اقدام کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان بیان داشت: نیازسنجی آموزش های مهارتی براساس مزیت های منطقه ای توسط دفاتر تسهیلگری احصا و به تفکیک در اختیار مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قرار داده شود تا برنامه آموزشی برای تربیت نیروی ماهر و موردنیاز بازارکار تدوین و اجرا گردد.

عبدالنبی سواعدی اظهار کرد: شناسایی فرصت های جدید شغلی و ارایه آموزش با کیفیت می تواند آموزش مهارتی را هدفمند و مطابق با نیاز جامعه نیروی انسانی تربیت و وارد بازارکار کرد.

وی گفت: باید فرهنگ کار و اشتغال پذیری در استان تغییر پیدا کند تا زمینه توسعه مهارت آموزی و اشتغال پایدار فراهم شود.

سواعدی اذعان داشت: علاقمندان در صورت تمایل می توانند در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی از سوی مراکز آموزش فنی و حرفه ای به واحدهای صنفی و خدماتی ترجیحا نزدیک محله معرفی شده و در قالب این طرح به مدت حداکثر یک سال در محیط واقعی کار، تجربه و مهارت لازم را کسب نموده و پس از این مدت و اخذ گواهینامه مهارت در همان واحد صنفی مشغول کار شوند و یا خودشان اشتغال ایجاد کنند.

محمدصادق کریمی‌کیا، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در این نشست گفت: اشتغال بدون کسب مهارت فنی و حرفه ای امکانپذیر نیست و دفاتر تسهیلگری می توانند نقش مهم در تحقق این هدف داشته باشند.

وی بیان کرد: علاقمندی برای فراگیری آموزش مهارتی وجود دارد و باید رشته هایی موردنیاز بازارکار آموزش داد تا منجر به اشتغال پایدار شوند برای این مهم تشکیل بانک اطلاعاتی برای تسهیلگری درجامعه نیازاساسی است.

کریمی کیا درپایان خواستار ترویج مهارت آموزی و توسعه آموزش فنی و حرفه ای در بین اقشار مختلف جامعه بویژه مناطق کم برخورد دار و حاشیه با همکاری دوسویه فنی و حرفه ای و دفاتر تسهیل گری شد.

انتهای پیام/گ

ایجاد اشتغال با آموزش های مهارتی

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.