الهیان در گفت‎وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دستگیری مرضیه هاشمی افشای ماهیت دروغین حقوق بشر آمریکایی است

یک فعال اصولگرا دستگیری مرضیه هاشمی را روشن شدن ماهیت حقوق بشری آمریکا نزد افکار عمومی جهان دانست.

دستگیری مرضیه هاشمی افشای ماهیت دروغین حقوق بشر آمریکایی بودزهره الهیان، رئیس کمیته حقوق بشر مجلس هشتم در گفت‎وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان, ضمن محکوم کردن دستگیری مرضیه هاشمی گفت: دستگیری مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری پرس تی باعث شد بار دیگر پرده از ماهیت حقوق بشری آمریکا نزد افکار عمومی جهان برداشته شود.

الهیان ادامه داد: آمریکا این فعال رسانه‎ای خانم که تبعیت آنجا را دارد و اقامت در ایران را پذیرفته و مسلمان شده است به جرم اظهار عقاید دستگیر و تحت فشار قرار می‎دهد و شرایط بدی را برای او در زندان فراهم می‌سازد، در حالی که اجبار به برداشتن حجاب توسط ماموران FBi از مصادیق نقض حقوق بشر آمریکا است.

وى اظهار کرد: قبل از این اتفاق افکار عمومی جهان نسبت به ماهیت ضد حقوق بشری آمریکا آگاهی داشتند، اما در شرایط حاضر برگی دیگر به پرونده آن افزوده شده است و این دستگیری موجی از اعتراضات را در فضای توییتر علیه آمریکا از سوی ملت‌های مختلف جهان برانگیخته است و نفرت نسبت به سیاست‌های ضد حقوق بشری آمریکا را جدی‌تر کرده است.

الهیان تصریح کرد: متاسفانه برخی از افرادی که مدعی دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان بودند در رابطه با این واقعه سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی از خود نشان ندادند و  این واقعه به نوعی عرصه امتحانى است برای افراد و سازمان‌های حقوق بشر که علنى نشان دهند چقدر مدافع حقوق زنان و حقوق بشر هستند.

وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و ستاد حقوق بشر کشورمان باید تلاش کنند تا رایزنی‌ها انجام شود و شورای حقوق بشر سازمان ملل را نسبت به این مسئله آگاه کند تا از سوی مجامع حقوق بشری نسبت به آزادی این خبرنگار زن اقداماتى صورت گیرد.

الهیان در پایان با ابراز امیدواری برای آزادی مرضیه هاشمی خاطرنشان کرد: NGO ها و حرکت‌های مردمی در ایران در جهت دفاع از حقوق این زن مسلمان می‎توانند فشاری را به سازمان ملل و مجامع حقوق بشری وارد کند تا هرچه زودتر آزاد شود.

انتهاى پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۷
مثلا چیز تازه ای هست اونها کشتن وقاتل بودن صفتشون
آخرین اخبار