فضائلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دستگیری مرضیه هاشمی برگ دیگری برای پرونده سیاه حقوق بشری آمریکایی‌هاست

کارشناس ارشد رسانه گفت: دستگیری یک خبرنگار بدون هیچ جرمی، برگ دیگری برای پرونده سیاه حقوق بشری آمریکایی‌هاست.

دستگیری یک خبرنگار بدون هیچ جرمی، برگ دیگری برای پرونده سیاه آمریکایی‌هاست/ سیاست آنها فشار حداکثری علیه ایران استمهدی فضائلی کارشناس ارشد رسانه در گفت‎وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان, با اشاره به دستگیری مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس‌تی‌وی و نقض حقوق بشر آمریکایی‌ها گفت: هر فردی با آمریکا و ادعا‌های خلاف دولتمردان آمریکایی آشنا باشد، از دستگیری خانم هاشمی تعجب نمی‌کند.

وی ادامه داد: ما با دولت آمریکا سروکار داریم که از حکومتی مثل عربستان سعودی حمایت می‌کند که این کشور در کارنامه‌اش قتل خاشقجی را دارد.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و رسانه تصریح کرد: با توجه به سابقه آمریکا مبنی بر حمایت عربستان، برخورد غیر انسانی با افراد مختلف از جمله یک خبرنگار تعجب برانگیز نیست.

فضائلی تصریح کرد: آمریکایی‌ها علی‌رغم وقاحت و رفتار‌های ضد بشری خود در آمریکا و سایر کشور‌ها، ادعا‌های گزاف حقوق بشری دارند که همین امر باعث تعجب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگیری یک خبرنگار بدون هیچ جرمی، برگ دیگری برای پرونده سیاه آمریکایی‌هاست، تاکید کرد: آمریکایی‌ها ضمن رفتار‌های نامناسب و شکنجه خانم هاشمی، هیچ‌گونه توضیحی برای رفتار خود ارائه نکردند و حتی مشخص نیست که او کجا نگهداری می‌شود که  این امر حاکی از رفتار غیرقانونی و غیر قابل توجیه آمریکاست.

فضائلی با بیان اینکه سیاست آمریکا، فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی است، گفت: هرچند خانوم هاشمی شهروند خودشان است، اما شکنجه او به دلیل همکاری با یک شبکه بین‌المللی در ایران می‌تواند در چارچوب همین سیاست تحلیل شود.

کارشناس ارشد رسانه در پایان با ابراز امیدواری هرچه زودتر فراهم شدن اسباب آزادی خبرنگار پرس‌ تی‌وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که مجموعه‌های روزنامه نگاری دنیا و مجموعه‌های دفاع از حقوق بشر در موضوع دستگیری خانم هاشمی فعال شوند و اجازه ندهند که دولتمردان آمریکا رفتار نامناسب خود را با وی ادامه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار