مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی عنوان کرد؛

سنددار شدن ۲میلیون هکتار از اراضی ملی استان مرکزی/ نیازمند ۲۳۰ قرق‌بان هستیم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از سنددار شدن دو میلیون هکتار از اراضی ملی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالحسین محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، با اشاره به آخرین وضعیت اراضی ملی در استان مرکزی گفت: دو میلیون و ۱۲۰ هزار هکتار اراضی ملی در سطح استان مرکزی وجود دارد که در حال حاضر برای دو میلیون هکتار از این اراضی سند صادر شده اما کاداستر نشده است که در زمینه کاداستر اراضی موفق به اقدام برای ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی شدیم.

وی ادامه داد: امسال نیز تلاش ما برای ثبت ۳۲۷ هزار هکتار کاداستر بوده که اقدام قابل توجهی قلمداد می‌شود چراکه در طول چند سال تنها ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی دارای کاداستر شده اما در سال ۹۷ و براساس ۳ قرارداد با پیمانکاران ۳۲۷ هزار هکتار کاداستر می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در بحث نقشه‌ ها نیز از سیستم وب جی.آی.اس استفاده می شود که بتوانیم نقشه‌ های کاداستر شده از همه شهرستان ‌ها را به صورت یکسان استفاده کنیم و به صورت یک پنجره واحد تمامی شهرستان‌ها به آن اتکا کنند و از اطلاعات آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به ضرورت همکاری مردم با منابع طبیعی استان مرکزی گفت: بیش از دو میلیون هکتار اراضی ملی در استان وجود دارد که برای حفاظت از آن نیازمند ۲۳۰ قرق‌بان هستیم که از این مناطق مراقبت کنند و این مجزا از چارت سازمانی ما است.

انتهای پیام/ب

سنددار برخی از اراضی ملی استان مرکزی

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.