جلوگیری از تغییر کاربری ۵۰ هزار مترمربع زمین کشاورزی

با حکم قضایی از تغییر کاربری غیرمجاز ۵۰ هزار و ۳۷۵ مترمربع از زمین های کشاورزی شهرستانهای کلاردشت و نور جلوگیری شد.

حجت الاسلام تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ضمن رفع تجاوز از ۲۶ هزار و ۴۰۰ مترمربع زمین‌ در کلاردشت، نسبت به قلع و قمع آثار و بناهای ساخته شده  در این زمین‌ها نیز اقدام شد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری مازندران با قدردانی از اقدامات دادستان‌های استان در اجرای مصوبات شورا در خصوص خلع ید اراضی ملی استان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید از حقوق بیت المال در حوزه امور اراضی حفاظت کنند و قطعاً دادگستری استان مازندران با دقت، موارد مرتبط در این راستا را رصد و پیگیری خواهد کرد.

حجت الاسلام تقوی فرد همچنین بر حمایت‌های دستگاه قضایی استان از اجرای دقیق مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری مازندران تاکید کرد و افزود: متولیان امر باید در خصوص حقوق بیت المال با حساسیت برخورد نموده و با تسلط به قوانین اجازه تعرض افراد سودجو به اموال بیت المال را سلب کنند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران همچنین از جلوگیری کردن از تغییر کاربری غیرمجاز بیش از ۲۳ هزار مترمربع از زمین های کشاورزی بخش چمستان شهرستان نور نیز خبر داد و گفت: در این راستا ۳۱ واحد مسکونی غیرمجاز با حضور نمایندگان جهادکشاورزی و نیروی انتظامی در روستا‌های نانواکلا، ولیرکان، همصفا، بلده، جلیکان سفلی، بوته ده، تاکر، اناده، عبدالده و کراتکتی تخریب شد.
حجت الاسلام تقوی فرد با بیان اینکه باید در خصوص اهمیت حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در مازندران فرهنگسازی شود، از عزم جدی دستگاه قضایی استان در برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز خبر داد و گفت: با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/ک


رفع تجاوز از زمین‌های کشاورزی کلاردشت و نور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار