مدیر عامل سازمان بیمه سلامت خبر داد؛

پرداخت بیش از ۴ هزار میلیارد تومان از ۵۰۰ میلیون یوروی صندوق توسعه ملی به حوزه سلامت

موهبتی گفت: در بخش دوم پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو به حوزه سلامت، حدود هزار و هفتصد میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: انسولین، فاکتور‌های خونی و هرسپتین در ۶ ماه گذشته از پرهزینه‌ترین دارو‌ها بود‌ه‌اند که تحت پوشش بیمه سلامت هستند؛ سرانه مصرف دارو متعلق به صندوق روستائیان است، دسترسی به اطلاعات روستائیان مشکل است اما با کمک این صندوق دسترسی راحت‌تر شده است.

وی بیان کرد: بیشترین رشد دارو در استان خراسان رضوی بوده است که در کل بار مراجعه خوبی داشته است؛ خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه بیمه سلامت رخ داد.

بیمه رایگان هدفمند شد

موهبتی ادامه داد: بیمه رایگان هدفمند شد و افرادی که وضعیت مالی خوبی داشتند دیگر اصرار به بیمه رایگان نداشتند؛ جمعیت بیمه رایگان کاهش پیدا کرد و رفع هم‌پوشانی اتفاق افتاد که آثار آن را در بار مراجعه مشاهده کردیم و ۱۹ تا ۲۰ درصد بار مراجعه کاهش پیدا کرد.

در بخش دارو  ۶ درصد افزایش هزینه داشتیم

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: در بحث دارو در قسمت سرپایایی بار مراجعه ۲۶ الی ۲۷ درصد بوده است؛ در ۲ الی ۳ ماه اول که دارو به نظر گران شد نسخه‌های دارو افزایش پیدا کرد؛ با توجه به افزایش ۲۸ درصدی انتظار می‌رفت که هزینه‌ها زیاد شود، اما تنها ۶ درصد افزایش هزینه داشتیم که کنترل آن عالی بود.

وی افزود: به لحاظ پرداخت، بدهی داروخانه‌ها در سال ۹۶ پرداخت شده است و در روز گذشته پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تا شهریور ۹۷ پرداخت شده است، در سال ۹۷ منظم پرداخت شده است اما باید گفت پرداخت‌ها با توجه محدودیت‌ها پرداخت شده است.

موهبتی افزود: بحث ۵۰۰ میلیون یورو مطرح است که بخشی از آن به حساب سازمان بیمه سلامت واریز شده است؛ در بخش دوم به حوزه سلامت حدود هزار و هفتصد میلیارد تومان تخصیص داده شده است که طبق روال قبل متعهد می‌شویم مبالغ را بین ارائه دهندگان خدمت توزیع کنیم.

تسویه کل بدهی مطب‌های پزشکی در سال ۹۶

مدیرعامل بیمه سلامت تشریح کرد: خوشبختانه با پرداخت بخشی از این ۵۰۰ میلیون یورو، کل بدهی مطب‌های پزشکی در سال ۹۶ پرداخت شده است و هیچ مطالباتی نمانده است و در سال ۹۷ هم پرداخت مطالبات تا مردادماه انجام شده است.

حدود ۲ هزار میلیارد تومان ذخیره منابع داشتیم

وی ادامه داد: در قبل از سال ۹۶ میانگین رشد هزینه‌ها ۲۳ درصد بوده است که در سال ۹۶ به ۵.۵ درصد رسیده است؛ قابل ذکر است که این مدیریت هزینه‌ها با توجه به خط قرمزی که داشتیم موفق انجام شده است که توانستیم حدود ۲ هزار میلیارد تومان ذخیره منابع داشته باشیم این بدان معناست که توانستیم هزینه‌ها را کاهش دهیم.

موهبتی یادآوری کرد: تنها با مدیریت منابع نمی‌توان کسری بودجه را تامین کرد؛ باید تمام کارها را یکبار برای همیشه انجام داد، اگر رفع هم‌پوشانی و یا نسخه نویسی الکترونیک انجام می‌شود باید یکبار برای همیشه انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار