رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بیش از سه میلیون نفر تحت پوشش بنیاد شهید کشور هستند

حجت‌الاسلام شهیدی، گفت: در کشور ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که در سال گذشته یک چهارم منابع تخصیص یافته را دریافت کردیم.

تنها یک چهارم بودجه تخصیص یافته امسال را دریافت کردیمبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست تجلیل از خدمات وزارت اقتصاد در ارائه خدمات به ایثارگران اظهار کرد: پس از تحول بنیادین پیامبر اسلام(ص)، تنها انقلابی که مذهبی و بر پایه نیاز بشری بود و با یک شعار نو وارد عرصه سیاسی شد، انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: این انقلاب خلاف انقلاب سایر کشور‌ها بود، خاطرمان هست که همگی شعار می‌دادند نه شرقی و نه غربی بلکه تنها جمهوری اسلامی، این بزرگترین اتفاق تاریخ ساسی در جهان بود.

حجت الاسلام شهیدی گفت: بدیهی است دشمنان برای این استقلال مشکلاتی را رقم خواهند زد، ایجاد اختلاف بین اقوام، اختلاف بین استان‌ها، حصر اقتصادی، هجمه فرهنگی و توطئه مختلف از جمله موانع بر سر راه جمهوری اسلامی بود که آخرین آن از دستان صدام و جنگ هشت ساله رقم شد. در جنگ هیچ ملاحظه و ضوابط جنگی رعایت نشد و تمام مراکز عمومی و اقتصادی هدف قرار گرفت.

وی افزود: صدام در آن زمان به خبرنگاران می‌گفت که روز آینده پاسخ شما را در تهران خواهم داد، اما این جنگ هشت سال طول کشید و در نهایت ما از این مسیر پیروز و سربلند بیرون آمدیم.

معاون رئیس جمهور گفت: مهم‌ترین اصل تداوم انقلاب مسئله رهبری بود. در آن دوره نقش اساسی را امام داشت. شبی که حذب جمهوری اسلامی منفجر شد و استوانه‌های انقلاب شهید شدند و همه گریان بودند، امام(ره) یک جمله فرمودند: بهشتی مظلوم زیست مظلومانه به شهادت رسید و این انقلاب ادامه خواهد داشت. این فرموده امام جان تازه به کشور داد.

وی افزود: مقام معظم رهبری واقعا رهبری بی نظیر در تداوم و ماندگاری انقلاب اسلامی داشتند و خواهند داشت و رکن دوم وجود مردم است. در حال حاضر ما ۴۶ خانواده ایرانی با ۵ شهید در کشور داریم. البته در این میان برخی خانواده‌ها در بمباران به تعداد ۹ شهید هم داشتند.

حجت الاسلام شهیدی تاکید کرد: به هنگام نیاز اقتصادی هم مردم از مایحتاج زندگی خود به جبهه‌ها مواد غذایی ارسال می‌کردند. ما مردم بی‌نظیری داریم و هر چقدر به آنها خدمت کنیم کم است.

وی ادامه داد: سومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی، فرهنگ یک جامعه در پیروزی بر نبرد‌ها بود. رئیس جمهور تاکید کرده‌اند تا بر موضوع ایثار اجتماعی تلاش و سرمایه گذاری شود.

حجت الاسلام شهیدی بیان کرد: در کشور ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که در سال گذشته یک چهارم منابع تخصیص یافته را دریافت کردیم. از بانک‌ها درخواست یاری رسانی می‌کنیم. می‌دانیم بانک‌ها مشکلات زیادی دارند، اما نیازمند فداکاری اجرایی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار