کاهش ۴۸ درصدی آلودگی هوای اراک نسبت به ۲ سال گذشته

استاندار مرکزی از کاهش ۴۸ درصدی آلودگی هوای اراک نسبت به ۲ سال گذشته خبر داد.

کاهش ۴۸ درصدی هوای اراک نسبت به ۲ سال گذشتهبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آقا زاده استاندار مرکزی در پنجمین کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک استاندار مرکزی گفت: در سال ۱۳۹۵میزان آلودگی هوای اراک ۹۵ روز آلوده بوده است که امسال به ۴۶ روز کاهش پیدا کرده است.

آقازاده با بیان اینکه شهر اراک در سال ۱۳۸۳ جزو هشت شهر آلوده کشور بوده که در حال حاضر وضعیت خوبی نسبت به سنوات گذشته دارد افزود: این روند کاهش آلودگی شهر نتایج تلاش‌های مردم و سازمان‌های مردم نهاد و پیگیری جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک بوده است.

استاندار مرکزی در این جلسه شهرداری و اعضای شورای شهر کلانشهر اراک را مکلف کرد که تا پایان سال شهرک خودرو را راه اندازی کنند.

کاهش ۲۱ درصدی آلودگی هوای اراک نسبت به سال ۹۶

میرزایی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی هم در حاشیه این جلسه **گفت: کارگروه کاهش آلودگی شهر اراک هر دو ماه یکبار برگزار میشود که بر اساس آمار امسال نسبت به سال ۱۳۹۶ میزان ۲۱درصد از آلودگی شهر اراک کاسته شده است.

میرزایی افزود: بنابر گزارش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از دی ماه سال گذشته در کل استان سوخت پاک توزیع شده است و برابر تصمیمات مدیریتی نیروگاه شازند هم امسال کمتر از ۵ درصد از سوخت مازوت استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه مقرر شد که تا پایان سال ۱۸ دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری اضافه شود بیان کرد: می‌توان با ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه وحذف خودرو‌های تک سرنشین به کاهش آلودگی شهر اراک کمک کرد.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: هواشناسی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.